Musikken hakker ind imellem, når jeg afspiller via airplay. Nogle gange er det korte pauser - andre gange kan jeg næsten ikke få det til at spille. Endelig kan der være lange perioder, hvor der ingen problemer er. Men irriterende er det i hvert fald :-/
Jeg spiller på højtaler af typen Zeppelin Air og streamer musikken fra Spotity med en IPad mini.
Jeg har googlet problemet og har tjekket følgende:
1. inSSider viser at min router er indstillet til den mest hensigtsmæssige kanal i området (1). Her er megen aktivitet og ind imellem - men ret sjældent - bliver mit netværk "overtrumfet" af et andet. Det virker dog ikke til at det er her problemet ligger, da lyden ikke falder ud i sammenhæng med dette. Jeg har ikke forsøgt at skifte kanal, da der er flere netværk på de øvrige kanaler.
2. Hastigheden på mit netværk lever via målinger op til det lovede fra YouSee. Det er en 10/1 forbindelse.
Der er ikke andre enheder end zeppelin air og ipad mini på netværket - og så selvfølgelig min computer af og til.
Min router er en Netgear CG3000 fra yousee.
Har I mon bud på, hvad jeg kan forsøge? Vil indkøb af en anden router hjælpe?
jeg går ud fra du har prøvet at ligge ipad mini 1-2 meter fra routeren for at få maks signal styrke, uden at det har hjulpet
en anden mugelighed er vis der er mange der bruger wifi 2,4 ghz område, kunne du prøve at se om din router understøtter 5 ghz wifi, området 5 ghz er der ikke ret mange der bruger og det når ikke så lang væk som 2,4 ghz så det er nemmere at have et signal i tæt bebyggelse
en sidst ting at tjekke er om du bruger n standarden på din ipad mini
vis det her ikke hjælper tror jeg desvær det er mere software orinteret end dit hjemme netwærk
vh Hea
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.