Avatar billede ger2001 Novice
19. januar 2013 - 11:17 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Viasat wireless, mangler USB stick

Vi har købt et wireless sæt til viasat hd box brugt, men vi mangler USB stikket der følger med. Er der nogen der ved om man kan lave et selv. Vi har prøvet med et tomt 8gb men det ville boxen ikke godtage.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2013 - 12:05 #1
det skal vel være en wi-fi enhed?
Avatar billede deadman Nybegynder
19. januar 2013 - 12:06 #2
Tjek filformatet på den USB stick.
Det skal sandsynligvis være fat32 før det vil virke, og måske er den i bruger NTFS?
Tjek og vend tilbage, tak :)
Avatar billede deadman Nybegynder
19. januar 2013 - 12:10 #3
#1
God pointe. Er sættet med indbygget trådløs, eller er det et trådløst USB netkort i mangler?
Avatar billede ger2001 Novice
19. januar 2013 - 13:00 #4
Det er 2 trådløse enheder der er forbundet med ethernet kabler, den ene til routeren og den anden til boxen.
Jeg har prøvet både med ntfs og fat32. Jeg tror der er nogle filer på det originale USB som jeg mangler.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2013 - 13:51 #5
http://www.viasat.dk/kundeservice/tv-boxe
hvilken boks? hvis ikke på listen, som kom med navn og typenr
Avatar billede ger2001 Novice
19. januar 2013 - 13:55 #6
Pace ds 830 nv
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2013 - 14:43 #7
hvad er navn/type på wireless sættet?
Avatar billede ger2001 Novice
19. januar 2013 - 15:05 #8
Det er et netgear wn602v2
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2013 - 16:12 #9
http://www.viasat.dk/kundeservice/installation-teknik/installation-wireless
der skal ikke noget i usb'en for at køre trådløst fra viasatbox til router - det skal de to netgear-kasser selv styre.
Avatar billede ger2001 Novice
19. januar 2013 - 17:23 #10
Jeg tror det er til at gemme (streame) med da der ikke er harddisk i boxen. Der står også i brugsvejsledningen at man skal sætte det i. Når vi sætter USB i, skriver den at det ikke kan bruges.
Avatar billede ger2001 Novice
19. januar 2013 - 17:25 #11
Det er ikke en viasatplushd men en viasathd. Jeg tror forskellen er at plus har en harddisk.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2013 - 17:46 #12
ok - det har så ikke en dyt med wireless at gøre, men brugen af Pace ds 830 nv - jeg kan ikke finde en manual online, men er det muligt via Pace at formatere usb-stik? Det bliver så nok til et linux-format, så du skal ikke regne med at kunne se film efterfølgende på pc.
Avatar billede ger2001 Novice
19. januar 2013 - 17:54 #13
Nej, men opdatere boksen og ser hvad der sker. Ved du hvilket format pace'en skal bruge. Har Linux så kan godt formatere den i et andt format. Har også lige prøvet med direkte kabel, men det kunne den heller ikke.
Avatar billede ger2001 Novice
19. januar 2013 - 18:20 #14
Det hjalp heller ikke. Den skriver at den ikke kan validere stikket og at det dermed ikke kan bruges. Jeg tror at det enten er i det forkerte format, eller at der mangler nogle filer på det.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2013 - 20:04 #15
så Pace kan ikke formatere usb? prøv via viasat at se, om de har en FAQ, der kan svare på det.
Avatar billede ger2001 Novice
20. januar 2013 - 23:00 #16
Jeg tror nok jeg har fundet ud af det. Jeg satte en USB harddisk til i stedet og den accepterede boxen. Har stadig ikke adgang til viaplay men regner med det kommer inden for et par dage. . Men der er godt nok ikke meget hjælp at finde på viasat's hjemmeside.
Avatar billede ger2001 Novice
11. marts 2013 - 13:06 #17
Lukker