Avatar billede detziaw Nybegynder
19. januar 2013 - 22:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Programmer eget WordPress template

Hej eksperter.

Nu har jeg arbejdet en del med WordPress, og føler mig nu parat til at gå i gang med at designe og kode mine egne WP-templates. Desværre er jeg allerede fra begyndelsen løbet direkte ind i problemer. Jeg kan ikke lige se hvordan de forskellige .php filer snakker sammen i WP-systemet. Hvordan kan jeg f.eks. begynde at bruge en "get_header()" funktion, hvis jeg på intet tidspunkt har linket til min functions.php? Jeg har læst adskillige tutorials, og alle har kun beordret mig til, at lave en index-fil med et par funktioner, hvor de derefter mener, at man skulle kunne hente de andre filer, men jeg er bare uforstående, da det netop giver en fejl der hedder: "Fatal error: Call to undefined function get_header()". Og det går jeg ud fra er fordi jeg ikke har linket til min functions.php?

Så hvordan kommer jeg i gang med at koble filerne til hinanden? Hvad skal min index.php starte med?

Håber ovenstående er til at forstå :-)

Mvh

Martin
Avatar billede fitness-udstyrdk Nybegynder
19. januar 2013 - 22:23 #1
kom til at tænke på tutsplus.com der har en god guide til wordpress implementering med sine egne html sider/design
Avatar billede detziaw Nybegynder
19. januar 2013 - 22:33 #2
Det ser ud til at koste penge for at få fingre i de guides, og det er jeg ikke interesseret i. Ellers tak.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
20. januar 2013 - 01:31 #3
Da functions.php filen ikke er påkrævet i themes, kan det umuligt have noget med det at gøre, og det har det heller ikke. Det ser mere ud til at du ikke ved hvordan man tester themes.

Derudover er WordPress utrolig veldokumenteret og på denne side, vil du finde al den information du skal bruge. Her kan du også læse mere om get_header() funktionen, da det ikke lader til at du helt ved hvad den gør.
Avatar billede detziaw Nybegynder
19. februar 2013 - 20:00 #4
Løsningen var noget så simpelt som at aktivere temaet før testning :-)