Avatar billede Berthelmast Nybegynder
21. januar 2013 - 17:30 Der er 8 kommentarer

Degradering fra Windows 8 til 7 mulig?

Hej Eksperter.

Jeg har netop købt Windows 8, som jeg er blevet godt og grundigt træt af, da min computer indeholder 2 grafikkort, som ikke understøttes af windows 8 og jeg har derfor et reducering i mine fps på omrking 70-80 fps.

Jeg vil derfor utrolig gerne have mit gamle windows 7 tilbage, men har desværre mistet disken. Jeg har dog stadig Produkt nøglen til Windows 7, hvis det er muligt at installere den over nettet, som ved f.eks Office pakken.
Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2013 - 17:42 #1
Man kan ikke nedgradere fra win8 til 7. Så du er nød til at starte forfra. Hvis du kan få en kopi af win7 fra en bekendt er det fint nok. Ellers kan du få en fra Microsoft for et mindre beløb.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. januar 2013 - 17:44 #2
Hej.

  Det korte svar: Det kan du ikke.
  Det lidt længere: Du skal starte fra bunden igen - backup af data og så formattere og installere hele dynen igen.

  Men hvad går der galt? Kigger du på Toms Hardware, er gaming performance identisk, når du sammenligner Win7-8. Jeg kører selv på "middelgode" grafikkort på et MSI BigBang Fuzion, hvor det er gået helt efter bogen, performance er nøjagtig det samme som når jeg kører den op i Win7 x64.

  Hvad er det for nogle kort du kører med? Går ud fra at du kører dem i noget Xfire eller SLI?

De bedste hilsner
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
21. januar 2013 - 18:18 #3
det der er problemet er at jeg har 2 grafikkort i min bærbar og det har producenten ikke gjort muligt at få en driver for min pc.
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
21. januar 2013 - 18:20 #4
Jeg har en Intel HD 4000 og Radeon HD 7970m
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
21. januar 2013 - 18:21 #5
Jeg har selv en windows 7 til desktop, er det præcis det samme?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2013 - 18:26 #6
Der findes jo forskellige udgaver af windows 7, så det kan man ikke umiddelbart sige noget om. Der må vel stå på skiven hvad det er for en, Home, Professionel eller. Kan du ikke huske hvad du havde? Ellers kan du jo bare prøve.
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
21. januar 2013 - 18:50 #7
Det er begge home premium, men er der forskel på laptop udgaven og desktop?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2013 - 19:14 #8
Nej det er kun computerne som er forskellige, så det skulle være Ok.