Avatar billede SanneBD Nybegynder
21. januar 2013 - 22:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mus på bærbar virker kun engang imellem

Hej

Jeg har ikke installeret noget nyt eller lavet andre ændringer, men pludselig opfører min mus sig meget underligt. Ind imellem virker klik funktionen ikke, hverken højre eller venstre knap. Jeg kan sagtens navigere med makøren rundt på skærmen, bare ikke klikke på noget. Pludselig virker den igen. Jeg har en usb- mus koblet til, men problemerne er der både på den og på touch paden.

Derudover kan jeg fx ikke skifte faner i Google Chrome ved at klikke på fanerne. Når jeg klikker på dem, lukker de ned. Men det er måske et spørgsmål til en anden kategori? Jeg tænkte det kunne være forbundet, da begge problemer opstod samtidig.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede SanneBD Nybegynder
21. januar 2013 - 22:26 #1
Hov jeg kører Windows 7 Home Premium, SP1 og min bærbar er en HP Pavilion dv6 (3 år gammel).
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
22. januar 2013 - 02:10 #2
Er det kun musen der opfører sig underligt eller er computeren muligvis generelt langsom om at reagere på dine museklik?

Har du opdateret driveren til din touchpad?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 08:45 #3
Hej SanneBD og velkommen til.
Når du både har fejl på mus og paden så er det sikkert et driverproblem du har.
Prøv at kigge i enhedshåndteringen om der er fejl der (gule anmærkninger).
Nu siger du 3 år. Har du nogensinde fået den renset for støv i blæseren?
Du kan hente drivere til den på Hp's hjemmeside.
Hvis du skriver det sidste nummer så hjælper jeg dig med det.
Avatar billede SanneBD Nybegynder
22. januar 2013 - 15:23 #4
Hej og tak.

Tjekkede enhedshåndtering, ingen umiddelbare problemer på hverken mus eller touchpad. Opdaterede drivere på begge, musen var opdateret, men den hentede og installerede ny driver på touchpad, desværre uden resultat.
Det mærkelige er, at det ind imellem virker. Fx er der tidspunkter hvor jeg ikke kan bruge musen i kontrolpanel og dokumentvinduer, men så pludselig kan den igen. Når jeg lige har startet pc, kan jeg ikke åbne browser etc. via proceslinjen men godt via skrivebord.

Hvordan renser jeg blæser? Skal jeg pille "bagbeklædningen" af?
Hvad er det for et nummer jeg skal skrive?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 16:02 #5
Nummeret var kun hvis jeg skulle hjælpe med drivere.
Prøv at gå tilbage til enhedshåndteringen og gå i Usb controller.
Find de usb rodhub du har og vælg egenskaber-strømstyring.
Er der hak at windows må lukke for enheden så fjern det.
Prøv at gå i logbogen og se om der listes fejl der.
Jeg vil tro din pc er magen til den hp Dv 6 jeg rensede, så der kan man ikke lige komme ind til blæseren vil jeg tro.

Rensning af blæser har jeg på en tilsvarende model  gjort følgende:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvor blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.
Avatar billede SanneBD Nybegynder
22. januar 2013 - 18:53 #6
Så er fluebenet fjernet fra strømstyring ved rodusb (der stod dog "computeren må slukke for denne enhed"), så håber det er det rigtige sted.
Jeg forsøger lige med en genstart og ser om det får løst problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 20:46 #7
Ja det er det rette sted :-)
Avatar billede SanneBD Nybegynder
22. januar 2013 - 21:10 #8
Nu kan jeg igen bruge startmenuen og kan også klikke på links, men der er stadig funktioner i chrome der ikke virker. Alle andre steder ser det ud til at musen virker igen.
Jeg har oprettet fejlen med chrome i "browser" gruppen også, da jeg ikke længere er sikker på det er et problem med min mus med med Chrome, men måske tager jeg fejl? (jeg var ikke lige obs på, at der var tale om spam, når man gjorde det).
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 21:37 #9
Hvad med din touch pad. Er den stadig i uorden?
Avatar billede SanneBD Nybegynder
22. januar 2013 - 22:00 #10
Den virker også :-)
Tusind tak for hjælpen, har du oprettet et svar, så jeg kan give dig point?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 22:06 #11
det gør jeg nu