Avatar billede net10 Nybegynder
12. august 2001 - 01:02 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

password på en side

Det bedste til et password , så kun dem man har givet det kan komme ind på denne side.
100 point men det skal være let og godt
Avatar billede stig3 Mester
12. august 2001 - 01:04 #1
Det er ikke smart at bruge javascript til adgangskontrol, da man kan se koden i vis kilde.

Brug i stedet asp eller php alt efter hvad dit webhotel understøtter.
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:04 #2
det kan vist ikke laves i javascript, eller joh det kan det godt men det er så nemt at gå uden om
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2001 - 01:06 #3
Ja, det er problematisk, men man behøver nu ikke kunne se koden. Man kan
jo blot refere til et bibliotek med et sjovt navn.
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:07 #4
jeg har en i asp vis du vil ha den siden er lavet så jeg kan sende den, koden og brugernavnet skal bare laves om
Avatar billede stig3 Mester
12. august 2001 - 01:07 #5
Det bedste forsøg jeg har set var at man brugte et følles kodeord og så blev smidt videre til kodeord.htm

Men asp eller php er langt at foretrække til en sådan opgave.
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:08 #6
jeg har også et program som kan lave det i javascript nemt at bruge og det hele
Avatar billede stig3 Mester
12. august 2001 - 01:08 #7
følles=fælles
Avatar billede jasber Nybegynder
12. august 2001 - 01:19 #8
hvis det ligger på en Apache server kan du som regel password beskytte et dir med .htaccess/.htpasswd filer
Avatar billede net10 Nybegynder
12. august 2001 - 01:20 #9
ja vil godt have det hvis det er godt
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:22 #10
hvad for en af dem? asp eller javascript ?
Avatar billede net10 Nybegynder
12. august 2001 - 01:23 #11
javascript ?
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:24 #12
okay
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:29 #13
jeg kan ikke finde det lige nu, sender imorgen så
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 01:30 #14
<FORM NAME=\"login\">
<INPUT TYPE=\"TEXT\" NAME=\"navn\">
<INPUT TYPE=\"TEXT\" NAME=\"kode\">
<INPUT TYPE=\"Button\"
OnClick=\"document.location.href=document.login.navn.value+\'-\'+document.login.kode.value+\'.html\'\"
VALUE=\"Log in\">
</FORM>

så skal du bare lave en html-fil der hedder brugernavn-password.html

hvis brugernavnet f.eks. er \"nikolaj\" og password er \"du\"

skal du lave en fil der hedder nikolaj-du.html
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:34 #15
vil nu stadig bruge asp/php, kommer and på om det er noget vigtigt der skal beskyttes  for så sutter html eller javascript røv
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 01:35 #16
Jeg siger bestemt ikke at det her er sikkert, men det er bedre end intet. ;-)
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:37 #17
ja det er det nemlig, men vis serveren understøter asp/php er det bedre at bruge, men vis den ikke gør så er javescript eller html da bedre end ingenting
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 01:38 #18
Mon ikke den understøtter bare et af sprogene. :-)
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:39 #19
det burte den da
Avatar billede net10 Nybegynder
12. august 2001 - 01:52 #20
det virker tak for hjælpen
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 01:53 #21
Hvad har du gang i mand??? Du afvise mig og siger: \"Det virker\"?????
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 01:54 #22
det var nok det jeg sendte til ham der virkede ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 02:00 #23
Sendte til ham hans mail står her jo ikke??? Anyway så skal løsninger for point være tilgængelige for alle - Så jeg vil gerne have en kopi. flasher@nikolajdu.dk

Og hvad er det her for noget??

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=silverflame
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=thebathroomking

Svar udbedes.
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 02:05 #24
´jeg kan ikke logge ind med den anden bruger, skærmen blir hel hvid ! så jeg har altså ikke lavet noget lort her
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 02:05 #25
okay, du får en kopi
Avatar billede net10 Nybegynder
12. august 2001 - 02:05 #26
har du fået dine point fra mig silverflame ??
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 02:06 #27
jah det har jeg fået
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 02:09 #28
så nu har i den begge 2
Avatar billede roenving Novice
12. august 2001 - 04:35 #29
Og vi andre ???~~|

For øvrigt er der aldrig idé i password uden noget serverside, så den grundlæggende tanke er at du skal have en database af en eller anden art til at opbevare (og validere) dine passwords.

jes ;·}
Avatar billede silverflame Nybegynder
12. august 2001 - 13:10 #30
ack i kan da ikke alle sammen få den fil vel