Avatar billede askesnaske Praktikant
22. januar 2013 - 20:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bundkort brændt sammen (m. billede) Hjælp til køb af et nyt!

Bundkort brændt ned, Hjælp til nyt!

Hej Eksperten. Jeg har stort set lige købt en ny strømforsyning til min computer da den gamle brød sammen. (Den nye er en 750 Watt OCZ ZS PSU) og den har kørt perfekt indtil fornylig.

Nu er der i mellemtiden opstået et nyt problem, netop at mit bundkort er brudt sammen. Efter et nærmere tjek kan jeg se at en af blokkene på bundkortet er smeltet tæt på 8 pin EPS stikket. (billede relateret: http://imgur.com/f6KWv )... Bundkortet der er brændt sammen er et Gigabyte GA-770T-USB3, Socket-AM3 (Specs: AMD 770+SB710, ATX, DDR3 , USB3.0, SATA 3Gb/s, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16
) og det er købt i slutningen af 2010.
Nu er spørgsmålet så om det er strømforsyningen der noget galt med siden den er smeltet tæt på 8 pin EPS stikket eller om jeg skal købe mig et nyt bundkort?

Vil det her bundkort ( http://www.asus.com/Motherboard/M4A77TD/#specifications ) jeg har fundet passe til den CPU og ram jeg har haft i det gamle bundkort? Umiddelbart synes jeg det ser ud til at passe, måske kan en af jer bekræft at det gør. Tusind tak

Mvh Aske
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2013 - 21:05 #1
Hej, Aske.

  det var da en kedelig omgang. Men ud fra billedet, ser det bestemt ud til at det ER en komponent på bundkortet, der er fejlet - det kan jeg ikke forstille mig at strømforsyningen skulle have nogen andel i.

  Valg af bundkort ser ok ud, så vidt jeg lige kan se ud af de specifikationer du har lagt her og det, der står hos Asus.

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2013 - 21:20 #2
Enig med CRKrogh.

Og så bør du måske vende tilbage til dine andre spørgsmål her på eksperten.dk med tak for hjælp.

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/askesnaske

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
Avatar billede askesnaske Praktikant
22. januar 2013 - 23:59 #3
Tak skal du have Carsten.

Jeg har ingen kommentar til dig hr. milter. andet end at du skal passe din egen butik.

Mvh Aske
Avatar billede askesnaske Praktikant
23. januar 2013 - 00:01 #4
Carsten giv mig et svar så får du points, du kan også gøre det i mine andre spørgsmål hvis du har lyst
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2013 - 00:10 #5
@3.

Jamen, det gør jeg skam også.

Og her på eksperten.dk er min revisors råd, at jeg holder mig fra at kommentere spørgsmål fra medlemmer, som ikke gider vende tilbage med "Tak for hjælpen", når jeg alligevel ikke får betaling i form af kroner eller øre.

At jeg alligevel skriver noget her skyldes ene og alene, at jeg ikke altid følger min revisors råd :-)
Avatar billede askesnaske Praktikant
23. januar 2013 - 00:43 #6
Helt i orden. Jeg har intet imod at skrive tak for hjælpen til folk som hjælper mig, hvilket du iøvrigt også kan se her på spørgsmålet. At du nævner at jeg skal skrive tak for hjælpen til spørgsmål som enten ikke blevet besvaret ordentligt eller som jeg selv har fundet løsningen på virker lettere stupidt, og desuden er det slet ikke noget du behøver at blande dig i. Samtidig ville mit tak blive påtaget og falsk fordi det var blevet fremvundet udfra andres holdninger til hvad jeg 'burde' gøre. Jeg tror ikke der er mere at sige om denne sag.

Mvh Aske
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2013 - 01:30 #7
#6.

Normalt gider jeg ikke bruge alt for megen tid på den her slags spørgsmål, men jeg vil da gerne gøre en undtagelse i det her tilfælde.

Jeg skrev mit indlæg i #2 på et tidspunkt, hvor du ikke havde reageret/svaret på indlæg fra andre, som havde forsøgt at hjælpe dig her på eksperten.dk med diverse spørgsmål. Alle kan se, at de grønne "Svar" og accepter af dem på dine øvrige spørgsmål på eksperten.dk er kommet efter mit indlæg i #2.

Jeg har været medlem her på eksperten.dk gennem en del år. Med mellemrum har jeg fravalgt det, fordi jeg blev træt af spørgere, som ikke "gad vende" tilbage med reaktioner på indlæg fra andre herinde. Min seneste tælling viser, at ca. 80% ikke reagerer på råd og kommentarer fra andre eller ikke gider takke dem.

Eksperten.dk er formentligt Danmarks mest professionelle forum for mennesker med IT-problemer, og jeg finder selv løsninger herinde på mange af mine PC-problemer, aelv om jeg ikke deltager i alle trådene.

Hvis du også ønsker, at eksperten.dk fremover skal hjælpe andre med IT-problemer uden fordyrende mellemled, kan du starte med at medvirke til, at alle herinde føler, deres hjælp bliver modtaget med taknemmelighed og på anden måde (f.eks, point).

Alternativet er professionel hjælp til 7-800 kr. i timen.
Avatar billede askesnaske Praktikant
23. januar 2013 - 03:07 #8
Nej. Det er ikke korrekt. Du skrev efter at Carsten havde bekræftet at det bundkort jeg refererede til godt kunne bruges. På daværende tidspunkt havde jeg hverken set hans eller din besked. Hvis du sammenligner Carstens svar med de svar som er blevet skrevet på mine andre spørgsmål her på Eksperten.dk, så vil du kunne se at han i modsætning til de andre, er kommet med et konkret svar som jeg har haft gavn af. Derfor har jeg valgt at afgive mine afsatte points til ham.

Jeg kan ikke se hvor du vil hen med dette. Hvorfor tror du at jeg ikke vil takke andre mennesker for deres hjælp? Hvis nogen kan hjælpe mig, så får de selvfølgelig også et tak. Hvis det som 'eksperterne' skriver ikke er til nogen gavn for mig eller selve min problemstilling kan jeg heller ikke se hvorfor jeg nødvendigvis skal svare tilbage? Er det en regel der står et sted herinde? I så fald må du meget gerne påpege denne regel for mig så jeg kan overholde den. Hvis det derimod handler om hvordan du mener at etik skal foregå på internettet så synes jeg at du skal holde det for dig selv.

Mvh Aske
Avatar billede vejmand Juniormester
23. januar 2013 - 04:09 #9
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2013 - 09:46 #10
Hej igen, Aske.

  Du får lige et svar herfra, så vi kan få den her tråd afsluttet. Jeg er sikker på, at du bliver kørende med det valgte kort.

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede askesnaske Praktikant
23. januar 2013 - 17:54 #11
Tak skal du have. Jeg synes nu at tonen forholder sig nogenlunde pæn i min tråd, også selv om hr. Milter og jeg er uenige.
Jeg kan ikke finde nogen regel i det link du henviser til der beskriver at man skal svare tilbage på et spørgsmål, selv om spørgsmålet nødvendigvis er ubrugeligt eller irrelevant. Kun hvad man 'bør' gøre.

Mvh Aske
Avatar billede cadell400 Nybegynder
28. december 2013 - 10:57 #12
Søgte pp google efter samme problem med mit kort, og nu ved jeg da at jeg vare skal have loddet om ;)
og til jeres lille diskssuion, så om svaret er korrekt/ukorrekt brugeligt eller ubrugelig er lige meget, det er bare altid rart med respons fra ham som har oprette tråden, eller så får man følelsen af at han ikke tager det seriøst :)
godt nytår :D

PS. Bare min mening :)