Avatar billede wanthai Nybegynder
23. januar 2013 - 22:54 Der er 3 kommentarer

Kan ikke registrere program på ny maskine

Hej
Jeg håber det går at stille mit spørgsmål i denne kategori. Det har med "økonomiprogram" at gøre.
Jeg har et har et fakturerings-program.
Det startes med en .exe fil, som læser ind fra en acces-database.
Jeg har skiftet computer, og ville så installere det på den. Her fik jeg det problem at den registreringskode/nøgle som fulgte med programmet kan jeg ikke registrere.
Jeg har prøvet under XP og 7, men lige meget hjalp det.
Når jeg har indtastet nøglen får jeg en dialogboks der siger missing.
Jeg har været inde i regedit på den gamle computer for at se om jeg havde skrevet forkert. Her fandt jeg ud af at der mangler to streng-værdier på den nye computer. Jeg prøvede så at oprette to streng-værdier med de samme oplysninger som på den gamle computer, men så får jeg en rød advarsels-side med besked på at rette henvendelse til et tlf. nr.

Er det et problem jer herinde op forumet har en ide om hvordan det evt. kan løses.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 01:45 #1
Det kan jo være at skidtet ikke virker på den nye maskine.
Jeg synes det smarteste du kan gøre er at kontakte firmaet der har lavet det, og høre om de kan få det til at virke på den computer.

For eksempel WINFINANS, skal bruge en SQL driver i windows, men det står der intet om, så man roder rundt og finder ikke ud af noget, først da jeg ringer og brokker mig, så sender de link til 2 ting der skal installeres, og så virker det.. :)
Avatar billede wanthai Nybegynder
08. april 2013 - 10:11 #2
Jeg har kildekoden, men det hjælper ikke, dor hvis jeg retter  i den, kan programmet ikke starte op.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2013 - 02:55 #3
henvend dig til dem som har lavet programmet.
de må have låst noget.

der kan også være sket det at der kun er 1 licens.
da du har installeret, har den skrevet om i sig selv, og kan IKKE installeres på andre maskiner.

derfor, ring til dem.