Avatar billede assassin Juniormester
24. januar 2013 - 08:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Åbne ny side i div

Hej eksperter.

Jeg er igang med at opbygge et site med divs.

Jeg har lavet en menu div og en indhold div.

Når jeg trykker på en knap i menuen vil jeg gerne have at siden skal vises i indholds div.

Jeg håber at det er forståeligt.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2013 - 11:53 #1
umiddelbart har du 3 muligheder,

- enten laver du show/hide af layers vha javascript, hvilket dog betyder at alt loades på én gang.

- du kan lave en iframe, hvilket er den eneste mulighed hvis det er indhold fra andet domæne men er det interne sider og det ikke specielt godt for søgemaskiner

- du kan benytte AJAX og altså loade indhold asynkront.
Avatar billede assassin Juniormester
24. januar 2013 - 18:13 #2
Så tror jeg det bliver med iframes.

Jeg troede at det kunne gøres med div.

Smid et svar, så får du nogle points
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2013 - 18:26 #3
<ole>

- men du bør tænke på, at både Ajax og IFRAME giver væsentlige udfordringer i forbindelse med søgemaskiner. Hvis søgemaskineplacering er væsentlig for dig, bør du nok undlade Ajax/IFRAME

/mvh
</bole>
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2013 - 18:53 #4
du kan meget med divs, men at få dem til at agere sim (i)frames er ikke muligt.
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2013 - 19:01 #5
#4: Nej, ikke mere. Det sjove er faktisk, at Netscape 4 havde ikke mindre en to metoder til at loade en komplet HTML-side ind i et DIV  =)
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2013 - 19:15 #6
Netscape 4 er tilbage fra en tid hvor jeg trådte de første spæde skridt med min dengang kære Frontpage - så den information er faktisk ny for mig :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2013 - 19:33 #7
@Soze: Den information bejler nok også lidt til Natholdets "Vigtig viden - ligegyldig info"  *D

Når man ser, hvordan udviklingen og udvikleres ønsker har udviklet sig, er det dog lidt sjovt at sådan en antivitet kunne, hvad mange ønsker sig i dag.

Lidt ligesom, at verdens først kendte kanoner (de såkaldte Margrethe kanoner fra 13-1400 tallet) faktisk var bagladekanoner - ikke forladekanoner, som næsten alle ellers tror.

Tjah ... mere skal der altså ikke til at more ældre mænd  *D