Avatar billede dronningen Novice
24. januar 2013 - 11:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Advarset fra "Microsoft secrets"

Styresystem:XP

Jeg har lige fået en advarsel imod Java fra Microsoft Secrets.
Windows Secrets Newsletter • Issue 371:"Slet Java fra din browser", står der, idet der advares imod hackere.
Jeg ved godt, at der er nole svage bidder hos Java, - men vi er jo afhængige af den til at køre net-bank!!!

Hvad mener I på Eksperten om den meddelelse?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
24. januar 2013 - 12:06 #1
God morgen... :-) Det har været udpenslet på alle nyhedsmedier og aviser.

Men luk den seneste tids mest omtalte "hul", ved at opdatere til version 7.11 fra java.com (husk at fravælge ASK toolbare)

Kontroller også gerne, om du har en ældre version 6 installeret, den fjernes ikke automatisk, når man opdaterer til version 7. (Programmer og Funktioner i kontrolpanelet)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. januar 2013 - 12:10 #2
Jeg mener det er en storm i et glas vand, for langt de fleste.

Man skal selvfølgelig være påpasselig med, hvilke sider man går ind på.

Som jeg har forstået det, består hullet i at man via et java-program  kan tiltvinge sig adgang til hele PC´en.

Java 7 update 11 højner blot sikkerhedsniveauet, så der kommer en advarsel før java-programmet på de enkelte hjemmesider startes op. Selve sikkerhedshullet er IKKE lappet.

Men som du selv siger, er vi så afhængige af java, at det ikke giver stor mening at afinstallere den.

Så længe man stoler på den side man går ind på, er der ikke den store fare...
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. januar 2013 - 12:23 #3
Det omtalte hul er lukket plus sikkerheden er forhøjet. Der er dog efterfølgende fundet nye sikkerhedshuller, som endnu ikke er lappet.
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. januar 2013 - 12:25 #4
En anden ting: der er falske opdateringer i omløb, så det skal man også passe på med :)
Avatar billede dronningen Novice
24. januar 2013 - 18:48 #5
Jeg har fået opdatering 11, så der er nok ikke mere.
Øh, hvordan ser de falske ud????
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. januar 2013 - 19:22 #6
Avatar billede dronningen Novice
24. januar 2013 - 19:46 #7
Nej, sådan en har jeg ikke fået. Den, jeg fik var udgivet af Java.
I skal have tak.
Hvem vil have points?