Avatar billede zuschlag Juniormester
25. januar 2013 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

routerskift

Hej
jeg har en ældre tdc router, som jeg kører et mindre netværk (kablet) på. Den trådløse del virker ikke mere, og da der nu er ipads mm i lokalerne vil jeg gerne have trådløs mulighed (igen)
Jeg har derfor købt en router i aldi, og har lige haft den sat til.
Uden at lave nogen indstilinger overhovedet kørte det trådløse netværk perfekt, alle pc'er (kablede) kunne ses, MEN mine tre netværksprintere(alle kablede og med statiske ip-adresser bestemt af printer) kunne ikke findes i netværket.
Er der mon gode ideer her op til weekenden?
PS: jeg satte den gl. tdc router tilbage og så spillede alt det kablede igen - det skal jo køre mandag :-)
VH Anders Zuschlag
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2013 - 15:48 #1
Har du koblet det sammen på den måde?
http://www.google.dk/imgres?q=router+as+access+point&num=10&hl=da&tbo=d&biw=1024&bih=598&tbm=isch&tbnid=eSQv8gQKHNVPCM:&imgrefurl=http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965/~/using-wpn824,-wgr614,-or-wgt624-routers-as-an-access-point&docid=MRzVFjIH0-gE5M&imgurl=http://kbserver.netgear.com/images/1496_diagram.gif&w=550&h=224&ei=yZoCUcr_NsXvsgbB9YCoBA&zoom=1&iact=rc&dur=2&sig=102682892861024650682&page=1&tbnh=105&tbnw=258&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:1,s:0,i:83&tx=95&ty=52
Ps du kan ikke regne med de data der står på billedet. Det må du finde på dine routere.
Det er mere måden det sættes sammen på.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2013 - 15:50 #2
Nå den redirectes. Men det rigtige billede er her:
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965/~/using-wpn824
Avatar billede zuschlag Juniormester
25. januar 2013 - 17:38 #3
Hej.
Tak for interesse
Hmmm nej jeg havde ikke tænkt at bruge ny router som access point, den var sat som erstatning for den gamle
Vh AndersZ
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 08:40 #4
Har ikke så meget forstand på routere. Men jeg har da set at flere bøvler med det, når de prøver at sætte andre routere til, end dem som TDC selv bruger. Jeg ved ikke om de har et specielt opsæt der gør det??
Håber du får det til at fungere. Ellers må du prøve det jeg har foreslået, for at få det trådløse net tilbage.
Avatar billede zuschlag Juniormester
18. februar 2013 - 07:22 #5
Hej
Jeg lukker spg., da jeg ikke er kommet frem til en løsning endnu.
Tak for interesse
Venlig hilsen
Anders