Avatar billede side1 Novice
25. januar 2013 - 21:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søg efter filer der indeholde bestemt tekst

Jeg skal finde en del filer på min computer som indholder er bestemt tekst, nemlig teksten "base64". Jeg synes ikke jeg kan få stifinder til at finde de filer som indeholder den tekst. Er der nogle der kender er program der kan det. Altså søger efter en bestemt tekst i alle filer, og så viser hvilke filer teksten befinder sig i.
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. januar 2013 - 22:28 #1
Hent og installer "TotalCommander" fra denne adresse:
http://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=52
Når du har installeret, og valgt de indstillinger, som du foretrækker, så skla du en tur i menupunktet"Kommandoer/Find Filer....
Her vælger du linjen "Find Tekst" og skriver den ønskede tekststreng.
Sørg for at vælge det rigtige søgesti. Det gøres nemmest ved at vælge "lokale harddiske".
Hvis filerne kan tænkes, at være indeholdt i komprimerede firler, så skal du hakke af ved "Søg i pakkede filer (Undtagen UC2).
Programmet finder alle foerekomster af tesktstrengen på hele pc´en.
Det er et fantastisk godt værktøj til dette formål, foruden en hel masse andre ting.
Når du har brugt det et stykke tid, så kan du slet ikke undvære det.
/ptj_11
Avatar billede side1 Novice
26. januar 2013 - 07:03 #2
Helt perfekt program, eneste problem er at det koster efter 30 dage. Ud siger bare til hvis du vil have point
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. januar 2013 - 11:00 #3
Tro mig, hvis du bliver dus med det, så vil du hellere end gerne betale de 300.00 kr. det koster som en engangsinvestering.
/ptj_11