Avatar billede googolplex Novice
25. januar 2013 - 23:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradering fra Vista til Windows 8

Hej :)

Jeg kører pt. Windows Vista, men overvejer at upgradere til Windows 8, inden prisen stiger.

Jeg har læst en masse dårligt om Windows 8, men så vidt jeg kan se, er det kun brugerfladen folk er irriteret over, fordi den er så forskellig.

Så vidt jeg kan læse mig til skulle ydelsen være rigtig god, så kan det vel godt betale sig at opgradere alligevel ikke ? Eller er den nye brugerflade virkelig så stort et problem ?

Er der i øvrigt nogen der ved, hvor godt deres online opgraderingssystem fungerer ?

Jeg er lidt bange for, at det går i ged, da jeg har en hulens masse billeder mv. og kører Raid. Nogen der har erfaring med det, og hvor lang tid tager det ca. ?

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2013 - 07:55 #1
win 8 er en vista klon
den har superadministrator konto der skal deaktiveres
eller kan du ikke spille på den
er du sikker -det har du ikke rettigheder til og så videre
bruger du utorrent skal der åbnes i den fra 2-10 den kan hente fra på en gang

den har også pestilensen UAC
hvis du har vista vil du opdage at det er det samme som vista
derfor en vista klon
defender der ligger i den er gudødemig lavet om til et virus program uden man fortalte kunderne det da de købte den ved udkommelsen
den slår sig selv fra hvis du f.eks henter avast og installerer den
den har også nogle småfejl som hele tiden vil irretere dig
man kan heller ikke gå tilbage til win 7 hvis du har opdateret den bare så du ved det
så skal du starte helt forfra
HUSK AT TJEKKE DRIVERE TIL WIN 8 INDEN
det var noget af det dårlige ved den
derfor vil JEG ikke anbefale den
hvad andre vil må de selv om så forstå det

ellers er den meget stabil som styresystem
hvis du henter classishell virker den ligesom i win 7 med

http://www.classicshell.net/

skrivebord men det er vel ikke det der var meningen Microsoft med et nyt styresystem
hvorfor er der ikke lavet en funktion til at dekativere METRO
bare så man ghar muligheden for at slå det fra

det er ALDRIG godt kun at have sine billeder og andet liggende på en harddisk der bare kan stå af uden grund
tænk tanken
mener at TDC eller også var det yousee der havde en løsning med ligesom skydrive man kunne bruge for små penge
altså ligge billder og andet ud i skyen som man siger

m.v.h
Avatar billede chalde Seniormester
26. januar 2013 - 08:51 #2
Performancemæssigt er Win 8 noget helt andet end Vista og mange af de irritationsmomenter fra Vista der nævnes som værende gældende i 8, kan ændres med få tilføjelser.

Personligt kører jeg 8 på en testmaskine og umiddelbart har grænsefladen været det største, hvis ikke det eneste problem. Her løser classicshell eller lignende problemet.

Så hvis det er for at få bedre ydelse og du har kendskab til at pille under motorhjelmen OG der findes drivere til maskinen, så er Win 8 ikke så slem.
Er man derimod yderst konservativ uden kendskab eller mod til at pille lidt ELLER der ikke findes drivere, så er Win 8 ikke vejen.

Personligt bliver jeg nok på 7 so far, men ville for alt i verden hellere køre 8 end Vista.

Og jeg ville på det kraftigste anbefale en solid omgang ekstern backup inden der leges med opgradering af OS (Raid er ikke backup).
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 09:10 #3
#2 Er også noget af det jeg har hørt fra dem som jeg kender der har opgraderet fra Vista til Win 8.
De fleste har hentet classic shell, da de bruger det på en almindelig pc med en ikke trykbar skærm.
Avatar billede bumble Praktikant
28. januar 2013 - 00:23 #4
Sørg for at installere omtalte classicshell, og så er win 8 efter min erfaring ganske udmærket. Indtil du har installeret classicshell, skal du forvente flere mareridt, flere ødelagte mus, borde, skamler, ALT...DET ER FANDME EN TRÆLS BRUGERFLADE! (På min Nokia Lumie 920 er den ok, men den giver ABSOLUT INGEN mening på en pc)
Avatar billede googolplex Novice
16. oktober 2013 - 23:30 #5
Jeg installerer Win8 i løbet af et par dage, ja det er sent, men bedre sent end aldrig :)

I kan lægge svar, så deler jeg pointene imellem jer.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2013 - 07:36 #6
ok