Avatar billede Berthelmast Nybegynder
26. januar 2013 - 15:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man tilslutte en Optical cable indgang

Hej Eksperter.

Jeg har netop købt et headset, som skal bruge en optical cable for at kunne udnyttes fuldt (altså med 7.1 surround sound). Jeg har først nu fundet ud af, at min nye bærbar ikke har denne mulighed, kan man tilslutte en optical cable indgang på en eller anden måde for at få løst problemet?
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
26. januar 2013 - 15:19 #1
Jeg har fundet det her en M-Audio Transit, vil den virker?
Avatar billede sadolin1978 Novice
26. januar 2013 - 16:05 #2
1 du har glemt Link til det omtalte du har fundet.
2 overvej om du ikke skulle lukke nogle af dine gamle tråde og belønne dem der har hjulpet dig, har du ikke fået nogen løsning så luk evt. tråden evt start den op igen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. januar 2013 - 19:59 #3
Hej.

  Når du kigger i manualen på http://www.m-audio.com/images/global/manuals/Transit-USB_Manual2.PDF skriver de til højre "AC-3 & DTS pass-through" så det må jo betyde at det er en brugbar løsning.

De bedste hilsner
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
27. januar 2013 - 11:40 #4
#Sadolin

hej. Det er simpelthen ikke med vilje, kan ikke finde ud af funktionerne på den her hjemmeside.

#CRKrogh

Bare for at være helt sikker, kan den transit, som vi taler om bruges, som et optic cable input og, hvorefter den skal tilsluttes til enheden via en USB indgang?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 12:28 #5
Som jeg læser vejledningen, ser det jo ud til at den kan det, du efterspørger. Men 100% bliver du jo kun, hvis du snakker med forhandleren eller kender en, der har en du kan låne.
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
27. januar 2013 - 13:05 #6
Ok super, tak for hjælpen, kan du lave et "svar"?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 16:04 #7
Det kan du tro - alt held med projektet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. januar 2013 - 19:36 #8
Jeg kom lige til at tænke på Creative's USB-lydkort, der jo egentlig klarer sig rigtig fint. Det koster godt nok en lille plovmand, men skulle være ret ok: http://www.edbpriser.dk/lydkort/creative-sound-blaster-x-fi-surround-51-id-4315109.aspx
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
28. januar 2013 - 15:11 #9
Hej. Jo det er faktsk sådan en jeg kigger på. Men den skal have DOLBY DIGITAL LIVE. Som den her: http://www.amazon.com/Creative-Soundblaster-Surround-System-SB1095/dp/B0044DEDCA, de ligner dog meget hinanden
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2013 - 16:53 #10
Sådan lige ved første øjekast, ville jeg påstå det er den samme enhed?