Avatar billede bergstein Nybegynder
27. januar 2013 - 02:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatere PC helt uden Windows

Hvordan kan jeg formatere min PC uden Windows CD.

Jeg har en gammel PC, som jeg skal have formateret, da den er solgt videre uden styresystem. Jeg har ikke længere den Windows CD, som jeg havde anskaffet i sin tid, da jeg har givet den væk. Jeg har ikke brugt computeren siden.

Men nu skal jeg have formateret compureten af 2 årsager:

1. Den skal renses, således mine egne filer ikke ligger derpå
2. Den skal leveres uden Windows, da Windows nu sidder i anden maskine jf. ovenfor.

Jeg har googlet på nettet, og indtil nu har jeg kun fundet frem til, at man er "idiot" hvis man tror, at man kan formatere uden Windows CD.

Kan det passe?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. januar 2013 - 02:39 #1
Killdisk programmet er det du skal køre.
Skriv Killdisk i google og du finder både guide samt downloadmulighed på side 1.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2013 - 09:28 #3
#1 Enig, og Hirens boot cd har dette program, samt en masse andre værktøjer man kan bruge under boot af pc til den opgave du vil lave eller en masse andre ting. Her er en video der viser hvordan usb oprettes:
http://www.youtube.com/watch?v=dnRjxHKN6p4
Guide og download: http://www.eksperten.dk/guide/1463
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 10:42 #4
henvis dog til en ny version

http://www.hirensbootcd.org/download/

????????????
Avatar billede bumble Praktikant
27. januar 2013 - 13:38 #5
Det var dog nogle besværlige løsninger i kommer op med.
En ms-dos boot disc, kør fdisc, slet nuværende partition(er) og opret ny(e), formater den/dem med dos kommandoen format. xD
http://www.ulink.net/crossroads/computers/sli/boot622.exe - Der er en ms dos bootdisc.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2013 - 14:19 #6
#4 LOL.
Havde du nu prøvet at trykke på det link der er i Karises guide ville du kunne se du kommer til akkurat det samme sted som du selv linker til ;-)
Avatar billede bergstein Nybegynder
11. august 2013 - 01:25 #7
@ #1, 2, 3, 5

Efter længere tids fravær er jeg tilbage. Hvis i vil sende svar, så uddeler jeg points.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 08:20 #8
ok