Avatar billede kimkrog Nybegynder
27. januar 2013 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BSOD efter GFX opdatering

Hej,

jeg forsøgte i går at opdatere mine grafikkort-driver, men fik under installationen "blue screen of death"... Efter dette har jeg ikke kunne starte min maskine (i normal tilstand) uden igen at få BSOD.
Den kommer med følgende besked "SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION":
http://s2.postimage.org/6i0hyxfex/BSOD.jpg

Jeg kan godt starte computeren i fejlsikret tilstand, hvor windows giver denne besked:
http://s2.postimage.org/a207tyma1/photo_1.jpg
http://s9.postimage.org/ge8sxkvxr/photo_2.jpg

Min computer er en HP Pavilion dv6, windows 7 SP1 64bit, AMD quad p960, 8 gb ram. Er ikke sikker på præcis hvilket grafikkort der sidder i den, men det er også noget AMD.. I enhedshåntering siger den "Skærmkort: AMD M880G with ATI Mobility Radeon HD 4250; AMD Radeon HD 6650M"
Jeg har forresten forsøgt at afinstallere disse drivers, men uden held.

Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre nu?
Vil være super taknemlig for hjælp!

mvh. Kim
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. januar 2013 - 14:14 #1
F8
På boot skærmen hvor du vælger fejl sikret tilstand er der vel også en mulighed for at starte op i sidst kendte fungerende tilstand (noget i den stil)
Har du prøvet det?

Ellers kan du i fejl sikret tilstand fjerne grafikdriveren og genstarte?

Eller bruge system restore
Avatar billede kimkrog Nybegynder
27. januar 2013 - 14:27 #2
På bootskærmen er der kun 3 muligheder for at starte i fejlsikret tilstand samt normal opstart. Så igen opstart i sidst kendtre fungerende tilstand.

Har prøver at fjerne gfx drivers og genstarte, men det hjalp ikke noget.

Hvor finder jeg det system restore ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2013 - 14:49 #3
Når du er oppe i fejlsikret skal du i søgefeltet (tror jeg) skrive rstrui.exe
Herved skulle systemgendannelse gerne starte så du kan gå tilbage til før du opdaterede grafik kortet
Avatar billede kimkrog Nybegynder
27. januar 2013 - 16:51 #4
Tusinde tak! Det ser ud til at det fungerede! :)
Avatar billede kimkrog Nybegynder
27. januar 2013 - 16:51 #5
Hvordan giver jeg så de point for hjælpen? :P
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2013 - 17:01 #6
Hej Kim
Du accepterer mit svar her sammen med jensenjs når han også ligger et.
Lav et tjektegn ved boksen og accepter begge svar så vi deler point
Her er en video hvordan tråden lukkes:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. januar 2013 - 17:39 #7
Jeg springer over