Avatar billede frankb Novice
28. januar 2013 - 16:06 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 media center

Jeg har modtaget aktiveringsnøgler til Windows 8 medie center som skal bruges inden 1-2, der er en opskrift med men den virker ikke, er der nogen der har fået det til at virke?

Frank B
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. januar 2013 - 16:43 #1
Hvis du g¨r ind på det klassiske skrivebord så højreklik på denne computer vælg egenskaber.
Næsten øverst under Windows udgave, er der et link (Jeg kan ikke huske helt hvad der står)men det er noget med de enheder du kan tilslutte tryk på linket, og vælg Media Center
osv.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. januar 2013 - 16:47 #2
Jeg har tidligere svaret på det og jeg lagde et link du kan se her
http://gupl.dk/688586/
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2013 - 17:08 #3
Fjollede Microsoft sendte mig en mail og huskede mig på at installere Mediacentret og gav mig samtidig nøglen. Mange tak!
Jeg installerede Mediacentret med den nøgle, og det  gik fint nok.
Men efter Install, af MC var min windows 8 pro ikke længere aktiveret. Forsøgte at aktivere med den nøgle jeg lige havde modtaget men fik at vide, at tidsfristen var udløbet - på få timer.
Bestilte og fik en ny nøgle og forsøgte straks at aktivere, men fik nu at vide, at det kunne ikke lade sig gøre, skulle prøve andre metoder. Rend mig!!! Da jeg  første gang aktiverede win8, var der en masse bøvl med kontakt til Microsoft og speciel kodeindlæsning. Ikke igen. Jeg havde heldigvis et image af windows som var aktiveret. Det har jeg kørt ind og blæser så på MC.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. januar 2013 - 17:28 #4
Når du installerer Mediacenteret så er den nøgle der gælder
Så du skal bruge din mediacenter nøgle
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. januar 2013 - 17:38 #5
Læste lige færdigt på dit indlæg :-)
Egentlig et udmærker træk, da Mediacenteret er ligegyldigt, der er et utal af andre der er mindst lige så gode, selv bruger jeg et fra j-river Jeg købte den første for nogle år siden, og bruger nu v16, det kan det hele og mere til, det kan installeres på USB hvis man ønsker det. http://www.jriver.com/
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. januar 2013 - 17:39 #6
Da du har ordnet der selv, så husk lige at lægge et svar og giv dig selv point
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2013 - 17:48 #7
@ jensenjs
Forveksler du ikke spørgers indlæg med mit:)

@frankb
Det virkede heller ikke hos mig, men så lagde jeg engelsk sprog ind,
og i "Search" skrev "ADD" og trykkede på "Settings" og så var den der.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. januar 2013 - 19:07 #8
Jo, aaaarrrrggghhhh, nogen gange har man for travlt.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2013 - 19:26 #9
Ja jeg kender det desværre alt for godt:)
Avatar billede frankb Novice
29. januar 2013 - 15:20 #10
@jensenjs jeg kan ikke finde ind med den opskrift, jeg har Enhedshåndtering og når jeg klikker på den får jeg ikke den mulighed du skriver.
Avatar billede frankb Novice
29. januar 2013 - 15:24 #11
@jensenjr det kan jeg ikke finde, når jeg klikker på Enhedshåndtering får jeg ikke den mulighed du skriver om.
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. januar 2013 - 19:31 #12
Hvis du kan se ikomet Computer på skrivebordet så højreklik på ikonet og vælg Egenskaber ikke enhedshåndtering

Så får du det billede jeg lagde link til
Avatar billede frankb Novice
30. januar 2013 - 00:00 #13
Ja, det er når jeg kommer ind i egenskaber jeg klilkker på enhedshåndtering, kan du sige hvad jeg skal klikke på, det fremgår ikke af linket? :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. januar 2013 - 11:13 #14
Du skal slet ikke ind på enhedshåndteringen.

Du skal kun ind på egenskaber.

Kan du genkende det billede jeg har sendt et link til?

---------------------------------------------------------------

Dette er kun hvis du ikke har computer ikonet på skrivebordet!
Hvis du ikke har computer ikonet på dit skrivebord så tryk på Windows og e så kommer den skærm frem der viser dine drev osv. i venstre side er der er lille computer ikon det kan du højreklikke på og vælge egenskaber derfra.
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. januar 2013 - 11:29 #15
der også muligheden for at åbne en tilfældig mappe
og i adresselinien (CTRL+a)og sætte dette ind

Kontrolpanel\System og sikkerhed\System

Så kommer den skærm frem du skal bruge

http://gupl.dk/688586/
Avatar billede frankb Novice
30. januar 2013 - 12:29 #16
Jeg kommer ind på det billede i linket, men hvad trykker jeg på for at komme videre, det er der jeg går fast.
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. januar 2013 - 14:36 #17
Det sted jeg har indrammet, tryk på det link
"Få flere funktioner med en ny udgave af Windows"
så kommer der en boks frem og der skal sætte checkmærke i det felt der handler om Media centeret

Jeg kan ikke helt huske udseendet på boksen men læs dig frem, og sæt mærket, du vil blive bedt om produktnøgle og (måske)også om email adresse, du bliver ikke i tvivl.

Hvis det lykkes for dig, så gem den nøgle du aktiverede Mediacenteret med, da den også er din nye Windows 8 nøgle.

Jeg beholder både den gamle og den nye for en sikkerheds skyld
Avatar billede frankb Novice
30. januar 2013 - 15:35 #18
Tak for din hjælp, jeg har andet sted fået oplyst at det er ok ikke at gøre noget da den er registreret, så jeg tager chancen og ser om den dør 1/2
Avatar billede frankb Novice
30. januar 2013 - 15:38 #19
Hvordan giver jeg dig point for din ulejlighed
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. januar 2013 - 16:33 #20
accepter dette svar