Avatar billede vesterby Nybegynder
29. januar 2013 - 09:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny hd men afvikle programmer fra den gamle ??

Hej
Jeg har et ? som jeg ikke lige kan finde svar på Og Undskyld hvis det har været oppe!

Kan man installerer win8 på ny disk (ssd 240gb) og beholde alle sine programmer på  den gamle hdd (1tb med win 7) Altså blive ved med at køre dem fra den oprindelige hdd

Kan ikke lige overskue at skulle til at installerer alle programmer igen Håber ikke at mit ? er alt for kryptisk !!
mvh V
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 09:42 #1
Nej det vil ikke komme til at fungere.
Du har foruden styresystemet også problemer med henvisninger, da den gamle disk vil få et andet drevbogstav
Avatar billede vesterby Nybegynder
29. januar 2013 - 09:46 #2
Ok takker for hurtigt svar
Ja så er der vel kun the hard way
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 09:56 #3
Man kan kun få programmerne til at virke ved en opgradering, og det er jo ikke det du vil.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 09:57 #4
Hvordan har du installeret på din gamle disk?
Er alle programmer på drev C? og bruger du et andet drev til personlige data?
Avatar billede vesterby Nybegynder
29. januar 2013 - 10:02 #5
Hej
Det hele er på c drevet
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 10:03 #6
Så er det the hard way for dig desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 10:05 #7
Vil dog anbefale du ikke har personlige filer på C. Formoder det er en af øvelserne du vil bruge når du bruger to diske
Avatar billede micma18_ Nybegynder
29. januar 2013 - 10:14 #8
Du kan klone din gamle installation, over på din SSD, og så upgrade til win8.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. januar 2013 - 10:15 #9
Du kan jo vælge at installere Win 8 på di SSd og så kan du under Opstart vælge Win 7 eller Win 8
http://gratisupload.dk/vis_billede/690928/
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 11:14 #10
#8 Det kræver jo så at der er plads på det nye drev. Det hele flyder jo rundt på c drevet på den gsmle 1 tb disk.
Det vil sandsynligvis kræve en større oprydning før der bliver plads.
Avatar billede vesterby Nybegynder
29. januar 2013 - 11:17 #11
Du har desværre ret, det var derfor jeg søgte den lette løsning :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2013 - 12:22 #12
#8
Det er rigtig nok, men i praktis kommer den slags ofte til at køre med problemer. Skal man opgradere skal man vælge at intet bliver gemt fra den gamle disk.

@vesterby
Kender du windows 8? Mange, også jeg, finder at det er et ringere styresystem end Windows. Det er mere rodet med dette Metro og der er flere programmer, som ikke kan køre der.
Beholder du windows 7, kan du klone den over på din nye disk, eller du kan installere en ny win7 Med en kopi af registreringsdatabasen fra den gamle og så beholde programmerne der. Det kræver så bare at nogle henvisninger flyttes fra C:\x til
f.eks. E:\x. En hel del programmer finder selv ud af hvor de ligger.
Avatar billede vesterby Nybegynder
29. januar 2013 - 14:31 #13
#12
Du har godt nok fat i noget der, for der er faktisk et prg med til ssd disken som skulle kunne klone den (INTEL)
Måske jeg skulle rydde op på mit c drev (Backup af billeder og dukomenter)derefter slette dem for at frigøre plads
Og så leve videre med win7
29. januar 2013 - 15:10 #14
Ref #13: Generelt - Du bør ikke have dine EGNR data liggende på samme partion / HD som selve STYRESYSTEMET ... !!!
Avatar billede poko1 Ekspert
29. januar 2013 - 17:13 #15
jeg forstår ikke Eksperten mere ??? forstår ikke hvorfår der gies point for løsninger der bare lægges svar for uden grund ??