Avatar billede pf3r7 Nybegynder
29. januar 2013 - 09:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flere ram kombineret med SSD?

Hej folkens :)

Jeg sidder på en fantastisk mid2010 Macbook pro. Elsker den mere end noget andet i verden, men harddisken er begyndt at "klikke", så den skal skiftes snarest muligt. Har fundet en samsung 840 på 120 gb, som jeg mener er en fin erstatning. I samme skift tænker jeg også, at jeg kunne smide nogle flere ram i, da der kun er 4 gb, men den understøtter 8 gb. Spørgsmålet er så:

HVIS jeg skifter til SSD. Vil levetiden af denne så blive nedsat, da jeg kombinerer det med flere ram? Jeg har læst at min mac vil skrive indholdet af ramne 2x størrelsen til disken, hver gang jeg lader hibernate. Hvilket betyder 16 gb ca 5-10 gange om dagen. Nogen gange mere end det. Det løber jo op.

Hvad tænker I? Får jeg overhovedet brug for 8 gb ram nogensinde?
Avatar billede pf3r7 Nybegynder
29. januar 2013 - 10:25 #1
Hm.. mit spørgsmål ser lidt kringlet ud.

1. Er det skadeligt for min SSD, at jeg kommer flere ram i min macbook?

2. Jeg roder engang imellem med billeder, men ellers bruger jeg primært min macbook til studie, og engang imellem spil, men vil jeg overhovedet mærke nogen forskel af flere ram?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2013 - 15:50 #2
1. nej
2. nej sikkert ikke, kun til spil