Avatar billede peter-randers Praktikant
29. januar 2013 - 12:23 Der er 4 kommentarer

Windows 7 opdaterer de samme opdateringer igen og igen

Windows 7 opdaterer. Det er fint nok, men det ser ud som om den har glemt det igen, så den henter og installerer de samme opdateringer igen og igen.

Går man ind i opdateringslisten kan man at de samme opdateringer er installeret adskillige gange.

Jeg har prøvet at slette dem alle (3 måneder tilbage). Den har "drillet" i ca. 2 måneder. Men det løser ikke problemet.

Jeg har engang set et lignende problem, her var det en service der var slået fra. Jeg har ledt efter den men kan ikke huske hvad den hedder. Det er jo hellet ikke sikkert at det er samme årsag som sidst (flere år siden).

Systemgendannelse kan kun gendanne 3 uger tilbage så det er heller ikke en mulighed ;(

Håber nogle har gode råd/ideer/løsninger.

vh
Peter
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 12:32 #1
Prøv at vælge brugerdefineret når du opdaterer og tag en ad gangen med en genstart af pc mellem hver opdatering.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2013 - 13:03 #2
den ligger jo her

http://www.gratisimage.dk/image-1092_5107B9E0.jpg

du kunne prøve med tweaking.com
men husk at se videoen først

den kan det der

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

som du kan se her

Reset Registry Permissions
Reset File Permissions
Register System Files
Repair WMI
Repair Windows Firewall
Repair Internet Explorer
Repair MDAC & MS Jet
Repair Hosts File
Remove Policies Set By Infections
Repair Icons
Repair Winsock & DNS Cache
Remove Temp Files
Repair Proxy Settings
Unhide Non System Files
Repair Windows Updates
Repair CD/DVD Missing/Not Working

den næst nederste

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 13:17 #3
Jeg vil tro der er en opdatering der ikke er blevet registreret korrekt opdateret under førløbet, og derfor kikser det med de næste.
Du vil under brugerdefineret opdatering få at vide hvilken  der halter, og er der et tweak til at få det løst, man man søge på det med Kb nummeret.
Men prøv en repair at Windows update som treatmenice linker til først.
29. januar 2013 - 15:31 #4
... Hmmm... Point ude: 1.890 ?
Mon vi hører/læser fra <peter-randers> igen ?

---

Eller har jeg (også) en 'fidus' ...