Avatar billede Alios44 Praktikant
29. januar 2013 - 22:03 Der er 2 kommentarer

Computer problemer når spil spilles

Hej med jer alle

Jeg har to problemer og de er rimelige træle, og jeg gætter på, at dette sted er det rigtige at spørge i.

Problem 1.

Jeg tror godt i kender Onlive, og problemet heri er, at når jeg spiller - så bliver skærmen lige pludselig grumset agtig altså. den bliver på en måde utydelig, smuldret agtigt og så kommer den normale skærm tilbage. Det er irriterende når man spiller. Kender i tips eller tricks til, hvad man kan gøre?

Problem 2:

Når jeg spiller CounterSTRIKE Source i en map, som fx zombier, så er det langsomt og spillet lagger agtigt og ihvertifald ikke nydeligt, men når jeg spiller i en anden map som hoejhus, altså en mindre map, så bliver det hele nærmest nydeligt igen og man kan spille.

Er der nogen der kender problemet heri?

Hej og tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2013 - 08:50 #1
Skal lige sige jeg ikke er gamer, så jeg tænker ikke så meget på disse ting normalt.
Men Onlive bruges der ikke Flash player og lignende for at spille der?
Er din pc fuldt opdateret på disse ting.
Og også dit grafik korts drivere?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
30. januar 2013 - 09:14 #2
Umiddelbart vil jeg tro du vil få mere ud af at kikke på onlive's forum.
Onlive er en spiltjenste der køre via nettet, dvs. spillet bliver afviklet på en ekstern komputer, som så komprimere billederne og sender dem til dig.
Da der vist ikke står en server i Danmark, kan det betyde at der i ny og næ opstår forsinkelser, også kendt som "lag"

Serveren sænker så billedkvaliteten for at du kan foresætte spillet.