Avatar billede peter_holst Praktikant
06. februar 2013 - 15:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af ugenummer til dato

Hej

Jeg har en udfordring med eksport fra et system og import i et andet.
I eksportfilen, som er en XLS fil har jeg en kolonne med ugenumre og år i formatet "07-2013" som jo så betyder uge 7 i år 2013.
Programmet som vi skal importere i skal dog bruge den specifikke dato for mandagen i den pågældende uge.
Mit spørgsmål går derfor på om det er muligt at konvertere "07-2013" til datoen for mandag i uge 7 år 2013, hvilket så vil være "11-02-2013" ?
Jeg tænker at der skal noget makro/script programmering til, men det er jeg desværre ikke hjemme i.
Håber der er noget der kan hjælpe, eller ved hvor jeg kan få hjælp.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. februar 2013 - 16:06 #1
Vender tilbage lidt senere - har VBA-kode hertil..
Avatar billede vejmand Juniormester
06. februar 2013 - 16:11 #2
Hvis 07-2013 står i A1 uden anførselstegn, vil følgende formel virke:

=DATO(HØJRE(A1;4);1;7*VENSTRE(A1;2)-3-UGEDAG(DATO(HØJRE(A1;4);;);3))
Avatar billede supertekst Ekspert
06. februar 2013 - 18:18 #3
Hvis du stadig er interesseret i VBA-koden - så giv signal.
Avatar billede peter_holst Praktikant
07. februar 2013 - 08:05 #4
I første omgang virker vejmands formel udemærket.
Jeg ser lige om min kollega syntes om resultatet er tilstrækkeligt.
Jeg vender tilbage...
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2013 - 09:10 #5
ok
Avatar billede peter_holst Praktikant
18. februar 2013 - 11:15 #6
Hej igen.
Så kom der respons fra den afdeling der skulle bruge funktionen og de er meget tilfredse med vejmands formel, så jeg behøver ikke VBA-koden.

Vejmand - vil du lave et svar, så du kan få dine points?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2013 - 11:33 #7
Kommer her.....