Avatar billede robotten Praktikant
08. februar 2013 - 11:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

trådløst netværk via homeplug / powerline (net via strømkablerne i huset)

Hej

Er ved at undersøge de forskellige muligheder indenfor TLP'er med trådløst netværk. Jeg kan bare ikke helt finde ud af, om de to enheder skal kunne se hinanden trådløst, eller om den eksterne enhed fodres med netværk via strøm, og så derefter sender det ud trådløst.

Dvs. det er ikke en "range extender" jeg skal bruge, men nok mere en slags hotspot løsning.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. februar 2013 - 12:46 #1
Der er forskellige enheder til powline løsning. Men de skal ikke se hinanden først, da de de broadcaster ud over el nettet til den finder en modtagerenhed. Så det er bare plug n play. Men dem med wifi indbygget skal du lige sætte det op først.
Avatar billede robotten Praktikant
08. februar 2013 - 13:36 #2
Ok. Det vil gøre det hele så meget nemmere. Har fx kig på TP-links modeller pga. prisen. Har du evt. erfaring med at køre det via en fordelerdåse, da den jo vil optage et stik ellers. Det har jeg læst kan være et problem. Ellers skal jeg have den helt dyre løsning, hvor stikket går lige igennem.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. februar 2013 - 14:06 #3
hmm har ingen erfaring. Men så vidt jeg ved kan man kun have et sæt powerline på hver sikringsgruppe.
Avatar billede robotten Praktikant
08. februar 2013 - 16:19 #4
Jeg har læst lidt på det, og det jeg har fundet ud af er, at de skal sidde på samme gruppe. Tænkte at der så ville kunne sættes flere sendere på én modtager, så længe det er på samme gruppe. Men så stort er mit behov dog ikke endnu.

Ved du hvad for en term jeg skal se efter på de enkelte modeller, når jeg skal være sikker på det ikke er en range extender.
Avatar billede robotten Praktikant
14. februar 2013 - 10:28 #5
Her sker vist ikke mere. Lig et svar, så der kan lukkes igen.
Avatar billede robotten Praktikant
21. februar 2013 - 16:36 #6
Lukker