Avatar billede toksvig Praktikant
10. februar 2013 - 23:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Anden farvekodning på Kabel Cat 7 end normalt?

Hejsa

Jeg har et problem med farvekodning på nævnte kabel.
Min udfordring er at jeg skulle til at montere kablet på lexcom500 connector, men så kan jeg se at farvekodningen er anderledes, end de beskrivelser der ellers findes.
Jeg har brugt nogle timer på at lede på nettet, men har ikke kunnet finde andet end dette billede af den kodning er der på mit kabel:
http://www.amabilidade2002.com/data4.htm

Parrene er sådan her:
1)blå - hvid
2)gul-hvid
3)orange-grøn
4)brun-hvid

Mit spørgsmål er, kan jeg "bare" montere connectorene, hvis jeg følger diagrammet, parvist?
Umiddelbart er det jo lidt ligetil, når det bare er straight through, så er der jo ikke så meget at tage fejl af?? Eller hvad?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. februar 2013 - 23:31 #1
så længe de er forbundet korrekt i begge ender, så er farverne egentlig ligegyldige.
Farverne er jo til for at det skal være nemt.
Avatar billede toksvig Praktikant
18. september 2013 - 13:18 #2
Tordenfysk: er du sikker på det? Er der ikke noget med snoningerne, og isoleringen inde i ledningen?

-
Jeg lukker spørgsmålet.