Avatar billede FOMadsen Nybegynder
12. februar 2013 - 11:15 Der er 1 kommentar

System recovery disk på blue-ray

Jeg skal lave system reparations disken til min søns laptop.

Spørgsmålet er : skal jeg bruge x antal dvd'er, eller er det muligt at brænde en blue-ray skive.

Der er selvfølgelig en blue-ray brænder i maskinen.
Avatar billede trav4u2 Novice
04. marts 2013 - 14:30 #1
Det afhænger formentlig af hvilket program du benytter. Et internt eller 3.-parts program.
Her har du en fortegnelse over 3.-parts programmer
http://perfect-pc.atheart.dk/tools.htm

Jeg benytter selv True Image og DiscWizard

Personlig foretrækker jeg at lægge image-filen på et USB-drev.

DVD- og BR-drev samt diskene er langt mindre holdbare end USB.

Hvis du er i nærheden af en Føtex, har de i denne uge tilbud på en 16 Gb HP-nøgle til 79,- kr ;)
Det er typisk nok til at rumme en windows-installation på +40 Gb (Filerne bliver komprimeret)