Avatar billede ngr Praktikant
12. februar 2013 - 19:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Centrering af en table

Hvordan placerer jeg en table midt på siden?
Jeg ved godt, at nedenstående ikke er den politiske korrekte, men den prøver at fungere - det gør den så bare ikke nu.
Så hvordan gør jeg så?
Mvh

<div style="text-align:center">
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2013 - 19:56 #1
<ole>

En Google søgning returnerer omkring 10.000.000 resultater. Prøv at se, om ikke der er noget, du kan bruge

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2013 - 19:58 #2
- men du finder nok ikke et bedre svar, end det du fik i denne tråd  =)
Avatar billede ngr Praktikant
12. februar 2013 - 20:44 #3
Det er muligt, men jeg søger et svar, som jeg forstår.
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2013 - 20:50 #4
Jamen, du har jo også haft en hel måned til at finde ud af det mest grundlæggende i CSS - og mere præcist, hvordan margin virker
Avatar billede syvon Nybegynder
12. februar 2013 - 20:52 #5
ved ikke om jeg har forstået rigtigt men vil gætte på at der er noget i denne retning du søger.

#centreretdiv
    {
    position: absolute;
    margin-left: -400px;
    left: 50%;
    width: 850px;
    visibility: visible;

    }

<div id="centreretdiv">indhold</div>
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2013 - 20:59 #6
#syvon: Den løsning tror jeg ikke, der er nogen, der søger. position:absolute er som bekendt noget, man så vidt muligt undgår - og i denne forbindelse er det en kæmpe omvej over åen for et snapseglas vand  =)
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2013 - 21:01 #7
- og så centrerer din kode i øvrigt ikke elementet, men placerer det 25px 'skævt' i forhold til midten
Avatar billede NielsErikP Mester
12. februar 2013 - 21:20 #8
Hej...

Man kan vel generelt sige du skal have dig en "Ramme(container) med en bredde på, hvilken der skal centreres i forhold til. Så skal du selvfølgelig også have en bredde på din table . Så tror jeg du ordner centreringen ved at sætte en margin:auto; på.

Håber det kan bruges :-)
Avatar billede ngr Praktikant
12. februar 2013 - 22:39 #9
#5: Men den rykker jo bare tabellen 400px ind - det er jo ikke en centrering....
Avatar billede ngr Praktikant
12. februar 2013 - 22:40 #10
#8:
Det kan det ikke, desværre :)
For det jeg har brug for er: Hvad skal jeg skrive i stedet for
<div style="text-align:center">
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2013 - 22:43 #11
#9: Det er forkert. Koden i #5 centrerer DIV'et - dog med en fejl på 25px
Avatar billede ngr Praktikant
12. februar 2013 - 23:42 #12
CSS er virkelig guds gave til menneskeheden - i hvert fald til den del, der har problemer med at få tiden til at gå.

<table width="100%" border="1">
<tr><td width="15%">
a
</td><td width="70%">
b
</td><td width="15%">
c

</td></tr></table>
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2013 - 23:47 #13
mon ikke det bare skyldes så simple ting som manglende styr på DOCTYPE og/eller generel valid kode...
Avatar billede ngr Praktikant
12. februar 2013 - 23:48 #14
Og tak til syvon og nielserik fordi I forsøgte :)
Avatar billede NielsErikP Mester
13. februar 2013 - 00:36 #15
Hej...

#8: jo det tror jeg godt det kan, men nu syntes jeg heller ikke du skal skrive <div style="text-align:center".... Men du skal ligge din Css oppe i headen eller i en ekstern css fil.

#14: åh.. du skal såmen ikke takke for noget du ikke har fået :-)
Men hvis du nu har en beholder på 300px og skal centrerer en inden i liggende på 100px, må det vel være (300-100) divideret med 2 eller margin:auto;
Avatar billede ngr Praktikant
13. februar 2013 - 02:23 #16
Men det gør vel ingen forskel, om jeg bruger den ene eller anden anden placering.
Ja, men jeg ved jo ikke, om beholderen er 300 px - sålænge jeg ikke bestemmer, hvilken opløsning, mine gæster bruger.
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2013 - 03:02 #17
Det kommer jo helt an på, hvad det er, du laver. Det har NielsErikP ikke kinamands chance for at vide, men han er nødt til at tage udgangspunkt i en eller anden virkelighed. Det er nok derfor, han til en begyndelse gik udfra, du havde styr på bredden af indholdet