Avatar billede stig-klausen Novice
13. februar 2013 - 16:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

nyt grafikkort

jeg ønsker at skifte grafikkort da blæseren på det gamle støjer og så hvis jeg kan få et grafikkort der er bedre til world of warcraft.
min pc er en hp pavilion med en psu er på 300 watt
mit nuværende grafikkort er nividia geforce 9500 gs 512 mb pci express 2.0
hvilket grafikkort kan anbefales

på forhånd tak for svarende  :-)

vh stig
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2013 - 19:25 #1
Hvilken HP Pavilion model har du?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. februar 2013 - 19:29 #2
Hej.

  Hvis hastigheden er ok i forhold til dit behov, kunne du jo egentlig bare skifte blæser eller køling på kortet, så var der ro igen?
  Et tidssvarende kort vil ret hurtigt løbe din PSU tør for strøm, og skal både PSU og grafikort skiftes løber det let op.

De bedste hilsner
Avatar billede stig-klausen Novice
13. februar 2013 - 21:37 #3
under system står der model a6629sc
håber det er det der er brug for.
kunne ikke finde model navn uden på kabinet eller inden i kabinet
Avatar billede stig-klausen Novice
13. februar 2013 - 21:40 #4
jeg håbede på et hurtigere grafikkort da jeg syntes det hakker i world of warcraft især når der er mange spillere på skærmen samtidig
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. februar 2013 - 22:19 #5
GeForce GT 610 - 16A and a 300W PSU minimum
GeForce GT 520 - 18A and a 300W PSU minimum
GeForce GT 240 - 18A and a 300W PSU minimum***
GeForce GT 220 - 18A and a 300W PSU minimum
GeForce 7300 GT - 15A and a 300W PSU minimum
GeForce 7300 GS - 15A and a 300W PSU minimum

Radeon HD 5450 - 22A and a 300W PSU minimum
Radeon 4550 - 20A and a 300W PSU minimum

***Ville nok være mit bud, køb evt et brugt (det er ikke værd at smide for mange penge efter den pc).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. februar 2013 - 22:23 #6
GeForce 9500 GT Score 389 (lidt hurtigere version end din)
GeForce GT 240     Score 655

Det bliver absolut ingen racer, men en lille forbedring er der da (stor forbedring i procent)
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2013 - 22:30 #7
#4.

Ifølge mine undersøgelser er dit bundkort et MicroATX, og det kan betyde, at pladsen på bundkortet er begrænset. Husk at checke det, før du vælger.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. februar 2013 - 22:45 #8
Jævnfør den her side, så har du strøm nok til et GTX 650 (det bruger mindre strøm end dit nuværende).
Vær dog obs på at GTX 650 normalt anbefales til kraftigere PSU.
http://www.hwcompare.com/13590/geforce-9600-gso-asus-512-vs-geforce-gtx-650/

GeForce GTX 650 Score 1,800 og er klart det stærkeste af de nævnte kort.
Avatar billede stig-klausen Novice
14. februar 2013 - 00:18 #9
jeg var inde på gainward`s hjemmeside og se kravet til psu og de skriver 400 watt . det er lidt at ta en chance hvis jeg køber et geforce gtx 650.men kan psu brænde af eller går pcen i sort hvis psuèn bliver overbelastet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. februar 2013 - 04:51 #10
Ja jeg vil ikke stå inde for 650 kan køre, på den anden side er der intet som taler imod når det bruger mindre strøm end dit nuværende.

Kravet til PSU afhænger jo ikke kun af GFX, men også af resten af pcen, der har de måske afsat mere strøm end lige du bruger.

Alle dine stumper kan brænde af hver eneste gang du sætter strøm til dem.
Ved for lille PSU vil det normalt medføre sort skærm samt resten af pcen måske ikke starter.
Permanente skader er ikke normale.

Ligger du lige på grænsen (men den starter op), så medfører for lille PSU typisk en ustabil pc som genstarter/fryser ved belastning.

Som sagt bør du ikke få problemer med et kort, som bruger mindre strøm end dit nuværende.

PS.
Svar funktionen bruger du til at give point til dem som hjælper dig.
(Du bruger kommentar funktionen når du blot skriver)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. februar 2013 - 05:03 #11
Lad mig gøre det klart at jeg ikke vil anbefale 650 kortet til alle folk med en 300 w PSU (nu kommer det vigtige)...  med mindre de med sikkerhed ved, at der i lige deres systemopbygning, har kørt et kort som bruger mindst lige så meget strøm.

300w PSU yder forskelligt og andre brugere med et andet mærke vil kunne opleve mindre held.
En kraftigere CPU end din vil også hurtigt ødelægge mulighederne.
Selv mere RAM eller flere harddiske kan være det som tipper læsset.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 05:02 #12
Et svar til mulig lukning af spørgsmålet.
Avatar billede stig-klausen Novice
08. februar 2014 - 16:51 #13
Tak