Avatar billede dama06ac Nybegynder
15. februar 2013 - 14:41 Der er 2 kommentarer

Indsæt beregnet række i Pivot

Hej,

Jeg vil gerne indsætte en ny række med en formel i min Pivot.

Formlen skal tage udgangspunkt i en bestemt subtotal.

Er der nogen der ved hvorledes det kan lade sig gøre?

Mvh. Daniel
Avatar billede daquar Nybegynder
16. februar 2013 - 19:13 #1
Jeg tror ikke at man kan indsætte den slags i en pivottabel.

Men du kan lave en ny tabel ved hjælp af =getpivotdata som du kan tilføje de ting du har brug for.
Avatar billede Martin_34_2 Nybegynder
18. februar 2013 - 10:00 #2
Hej Daniel,

Jeg ved ikke om du kan gøre det på et sub total. Det jeg kender til der kommer tetest på er under pivotabelens options, der ligger der en tab der hedder Feilds, Items & sets (Excel 2010 eng.) under denne tab, ligger calculated feilds, der kan du lave simple formler i forhold til to af dine kolonner. Dette giver dig mulighed for og vælge de nye feilds i under din pivot feilds list.(der hvor du normalt sætter din pivo tabel op.)

Håber det giver det du skal bruge, held og lykke.

Martin