Avatar billede 1Dorte Guru
16. februar 2013 - 22:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopi af musik cd

Hej

Jeg vil gerne kopier en alm. musik cd. Kan jeg det?

Det er min egen cd, og det er til min 5 årige søn, der bor hos mig. Jeg gider bare ikke ridser.

Hilsen
Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2013 - 22:32 #1
Det kan du hvis den ikke er kopisikret.
Du kan bruge Mediaplayer til at gøre det ved at rippe cd ocer på computeren og brænde filerne tilbage på en ny cd igen.
Du kan også bruge et brænder program a la dette:
http://cdburnerxp.se/
Avatar billede KHHP Juniormester
16. februar 2013 - 22:35 #2
Du må godt lave kopier til eget brug/brug i din husholdning. Dog kræver det at du har to dvd/cd-drev i din pc. Deraf skal mindst det ene være i stand til at brænde lyd/data, og du skal have et brænderprogram. På stående fod mener jeg at kunne huske at InfraRecorder kan kopiere lyd-cd'er.
Avatar billede 1Dorte Guru
16. februar 2013 - 22:38 #3
Til 2200661. Begge dele er forsøgt, men uden held.

Til KHHP. Jeg har ikke to DVD/CD-drev.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2013 - 23:03 #4
Programmet CloneCD kan gøre det. Den kan lægge et image på din harddisk, som efterfølgende kan brændes på en CD.

http://clonecd.dk/

Det er en betalings software, men jeg mener at huske, at du får en gratis prøveperiode. Så hvis det kun er en enkelt CD kan du jo nå det.

Venlig hilsen
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2013 - 23:12 #5
Jeg bruger freerip som er gratis, nok det eneste program jeg ikke har oplevet der giver op...
Avatar billede thov Forsker
17. februar 2013 - 03:36 #6
Med Deamon Tools Lite kan du, ganske gratis,  oprette et virtuelt CD-drev på harddisken, og 'mounte' knægtens CD.
Så skal der ikke fumles med sarte skiver, med risiko for ridser.
http://www.daemon-tools.cc/eng/downloads

Men ellers burde CDburnerXP kunne klare paragrafferne, så du må gøre et eller andet forkert.
Går det galt under indlæsningen, eller er det først ved brændingen ?
Programmet indlæserjo først hele CD'en, for derefter at forlange skiven erstattet med en ny CD-r, som der så brændes på.