Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 01:33 Der er 28 kommentarer

Lave flash kode

Hej,

Har domæne hos one.com og der er det muligt at lave billeder med flash. Man skal blot indsætte flash-koden.

Ønsker headerbilledet skal skiftes "blidt" ud med et andet billede osv...med flere billeder.

Hvordan får man lavet denne kode?
Nogle gode og nemme programmer det kan laves i?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2013 - 01:54 #1
<ole>

Det er svært at gætte, hvad du præcist efterlyser, men mon ikke, du kan læse det på one.com's dokumentationssider?

/mvh
</bole>
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 09:16 #2
Synes nu ellers min beskrivelse er meget god. Jeg skal finde et sted hvor jeg kan lave en flash-kode, lige som jeg beskriver. :-)
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 10:00 #3
Køb programmet Adobe Flash - men siden du stiller spørgsmålet om hvordan man laver flash kunne det også let være lidt op ad bakke at begynde at udvikle flash, så spørgsmålet er om ikke det er lettere at finde en løsning baseret på javascript.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 10:13 #4
Jeg skal blot have lavet flash-KODEN, hvorefter denne skal indsættes i en box på min hjemmeside på one.com. Og derefter skulle det meget gerne virke. Så det er bare koden jeg skal have lavet. Men hvor kan man lave den?
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 10:26 #5
Så du har altså en Flash-fil du ønsker at indsætte på din side? http://jquerytools.org/demos/toolbox/flashembed/index.html
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 10:35 #6
Ok, skal vist forklare det lidt bedre. Jeg har nogle billeder som jeg gerne vil have til at skifte mellem hinanden i mit headerbillede på hjemmesiden. Så jeg har billederne...

Skal have dem sat ind samlet et sted hvorefter der gerne skulle komme en flash-kode ud af det. Denne kode skal jeg have sat ind i en box på hjemmesiden på one.com, hvorefter det gerne skulle virke.

Det er det hele...
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 10:42 #7
Så er vi tilbage til det jeg skrev i 3#. For at en Flash-kode skal give mening skal du finde programmet Adobe Flash - flash-kode er ikke noget du bare sætter ind som fx HTML og CSS, det er noget der udvikles i et program. Alternativet er at slideshow i javascript, fx et af de utallige der er udviklet med hjælp af jquery.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 10:53 #8
Ok, er ikke en haj til det, så havde håbet på at få nok info så det lige var til at gå til.
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 12:00 #9
webudvikling er en profession ligesom det er at være tandlæge eller politimand - det er ikke noget du lærer på en formiddag. Tag en tur på google og søg efter "jquery slideshow", det er nok det letteste at komme i gang med.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 12:56 #10
Det lader til det er hele programmer. Programmet findes allerede i one.com's system. Det er blot koden som skal indsættes, skriver one.com. Se her:

Embedding

Embedde objekter

Du kan embedde videoer og andre objekter i WebCreator.

For at embedde skal du klikke på Embed Flash or insert Guestbook-knappen og vælge Embed Flash. Indsæt Flash-koden og klik på OK.

Hvis du ikke selv kan programmere Flash-koden, kan du benytte flg. fif: Upload videoen til YouTube, som derefter opretter den kode, du har brug for. Kopier koden og indsæt den i Embed Flash-vinduet i WebCreator.
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 13:09 #11
Det kræver stadig at du har en færdig video-/flash-fil.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 13:14 #12
Ok, så er jeg med.
Skal så bare finde et nemt brugervenligt program det kan laves i.
På denne side er der en der hedder "fade" øverst til højre. Det er den type jeg søger efter.
http://jquery.malsup.com/cycle/
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 13:53 #13
det skal bare downloades og indsættes på din side som forklaret - men det kræver selvfølgelig at du har adgang til at indsætte/uploade egne javascript-filer.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 14:10 #14
..."bare"... Der skal jo ændres størrelse, antal sekunders visning, mine billeder skal indsættes og sikkert en masse andet. Og hvis jeg skal have en ekstra effekt på, så har jeg ingen idé om hvor den skal indsættes. Så for mig er det desværre ikke "bare".

Håber på der er en herinde som kan hjælpe mere konkret.
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 14:21 #15
Alt står i deres dokumentation - dette er et hjælp til selvhjælp forum så hvis du skal have nogen til at lave det for dig skal du nok over i en opgavekategori sammen med et passende budget.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 15:02 #16
Jeg er med på at jeg ikke kan få en til at lave det helt for mig. Er ikke helt ny herinde. Men havde håbet på lidt nærmere hjælp, så lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu.

Tak for din info indtil videre.
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 15:32 #17
hvis nogen skal kunne hjælpe dig videre må du igen være mere specifik på hvor du går i stå - i deres eksempler er der fine beskrivelser af de ting du efterspørger.
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2013 - 15:54 #18
Det giver ikke mening at tale om 'lidt nærmere hjælp', når modtageren ikke har sat sig ind i emnet - og hjælp i et forum som Eksperten kræver, man har gjort netop dét
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 17:14 #19
Jeg behøver ikke unødvendige kommentarer, men søger blot lidt hjælp til at få det løst. Det er vel ok. :-)
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 17:19 #20
ja - men du giver os absolut ingen mulighed for at hjælpe. Fortæl hvor du går i stå ellers kan ingen hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2013 - 17:24 #21
Nej, naturligvis har du ikke brug for unødvendige kommentarer.

Derfor undlod jeg netop den slags og gav dig en overordentlig vigtig information, du tydeligvis ikke var i besiddelse af på forhånd  *o)
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 17:26 #22
Jeg har prøvet at beskrive, at jeg søger en nem fremgangsmåde...evt. et program der er mere lige til. Et hvor jeg evt. kan nøjes med at indsætte mine billeder og vælge "fade" og derefter kan man få den samlede flash-kode som jeg så kan sætte ind i one.com's program. Ved ikke hvordan jeg bedre skal kunne forklare det.

Men jeg har ikke "fanget" jeres hjælp/kommentar til at komme videre, så håber stadig der evt. er en som kender til en noget nemmere løsning.
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 17:33 #23
Så kan jeg næsten kun henvise til #9 - hvis du forventer at det skal være let har du valgt den forkerte branche. Enten må du nøjes med de muligheder one.com giver dig gennem deres ekstremt minimalistiske værktøj og eller også må du gøre en indsats og sætte dig ind i enten javascript eller flash. Det du søger findes ikke.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 17:43 #24
Ok, det var et svar jeg kunne bruge...at det ikke findes. Tak!
Men bær lige over med, at man stiller et spørgsmål og bliver henvist til sider hvor man ikke lige er stærk i det de beskriver, og må opgive det da det virker for uoverskueligt. Jeg jo nødig skal ødelægge det eksisterende på hjemmesiden.
Men ja, det kan læres, hvis man i forvejen har et ok kendskab til det. Jeg skulle blot bruge en flash-kode, og troede det var nemt at få skabt. Sådan lød det som om på one.com.

Der behøves ikke at kommentere yderligere, med mindre det er en som har en bedre idé til hvordan den flash-kode kan laves.
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 18:32 #25
http://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=flash&loc=en_us - så kan du selv vurdere om det er let eller svært helt gratis.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
17. februar 2013 - 18:40 #26
Og det er ikke muligt at se eksempler inden man downloader?
Vil jo gerne se om de har det jeg har brug for.
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2013 - 18:43 #27
Hvis du ikke ved, hvad Flash er, må du jo finde ud af det. Læs om programmet og lær, hvad det kan. Flash kan så mange tusinde forskellige ting, at du ikke kan finde ud af, hvad det kan, i en Eksperten tråd.
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2013 - 18:46 #28
i Flash er det mere eller mindre kun dig selv der sætter begrænsningerne - helt lige som det er når du arbejder i Word, Excel eller editoren hos one.com.