Avatar billede aitnemed Novice
17. februar 2013 - 11:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Drivere til bærbar pc

Hej eksperter

Jeg har købt en bærbar fra www.mm-vision.dk for snart 2 år siden - og driveren til grafikkorten er aldrig blevet opdateret siden, da MM-Vision ikke stiller opdaterede drivere til rådighed.

Mit grafikkort er GeForce GT 525M og driver-versionen hedder 266.01. Den nyeste version af driveren er pt. oppe på 310.90.

Når jeg besøger Nvidia.com for at lede efter drivere, får jeg følgende besked:

"The manufacturer of this system requires that you download the driver for your GPU from their support site.

The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's."

Jeg har selv kunnet finde denne side: http://www.nvidia.com/object/notebook-win8-win7-winvista-64bit-310.90-whql-driver.html

Men jeg er i tvivl om, om jeg fjerner muligheden for f.eks. at køre dual monitor - og evt. muligheden at få computeren til at gå i dvale, når skærmen klappes ned.

Dual monitor er nødvendig, mens dvale blot er meget "nice to have".

Nogen som har erfaring med, hvad konsekvenserne er, hvis man går uden om producenternes version af driverne?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2013 - 12:21 #1
Gå til Nvidia.dk

Vælg manuel metoden

Product type: Geforce
Product Series: Geforce 500M Series (Notebook)
Product: Geforce GT 525M
Operating system: Vælg det system du køre med
Language: English (US)
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2013 - 12:23 #2
Hvis du gider skrive specifikt hvilken bærbar du ejer, samt operativ system vil jeg godt kigge nærmere på det.
Avatar billede aitnemed Novice
17. februar 2013 - 12:41 #3
Hej Blueeyez

Tak for hjælpen.

Jeg har en "Vision NB2470" laptop fra MM-vision. Barebone modellen er fra Compal, hvor de kalder den for PBL11.

Hverken Compal eller MM-Vision har nogle drivere, der er nyere end de nævnte.

OS: Win7, 64-bit.
Avatar billede aitnemed Novice
04. april 2013 - 07:27 #4
Nå, dette spørgsmål er ved at være lidt gammelt, så jeg lukker det. Er dog ikke blevet klogere, så kan desværre ikke hjælpe andre med en eventuel løsning.