Avatar billede Erik_H Nybegynder
17. februar 2013 - 20:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Beregning på én af 2 celler

HEJ

Jeg har en opgave, som jeg håber Excel kan løse: ( og dermed et åbent spørgsmål til alle I gode mennesker derude )

Hvis jeg har en en kolonne - her står datoen for, hvornår en vare er kommet på lager.

I en anden kolonne vil jeg gerne skrive datoen for, hvornår varen blev solgt. I 3. kolonne står regnefunktionen "idag()"

Opgaven er så, om Excel kan udregne en alder på varen - og hvis cellen i kolonne 2 er tom, så skal der beregnes på cellen i kolonne 1.

Sagt på en anden måde - hvis varen fortsat er på lager, så skal der beregnes løbende i forhold til "i dag" - og hvis varen er solgt, så i forhold til den dato, jeg angiver i cellen i kolonne 2, som så kan bruges til at beregne omsætningshastighed.

Håber nogen har løsningen :-))
Avatar billede natkatten Mester
17. februar 2013 - 20:48 #1
Prøv at kigge på dette eksempel:

http://gupl.dk/692055/
Avatar billede Erik_H Nybegynder
17. februar 2013 - 21:01 #2
Hej  "Natkatten"

Dit svar er super godt - og er egentlig svar på det, jeg spurgte om :-)

Men giver mig så nok et spørgsmål, som jeg så håber, du også kan hjælpe med.

Hvordan ville du sætte kolonner og beregning op, hvis jeg så skal kunne beregne på enten alder på varen et sted - og et andet sted omsætningshastighed ?

Tænker at det skal være en mulighed at udregne dels omsætningshastighed pr. varelinje men også et gennemsnit.
Avatar billede natkatten Mester
17. februar 2013 - 21:19 #3
Kig på denne reviderede udgave:

http://gupl.dk/692058/
Avatar billede Erik_H Nybegynder
17. februar 2013 - 22:07 #4
Hej igen "Natkatten"

Du har løst mit problem  :-))

1000 tak for hjælpen.