Avatar billede detziaw Nybegynder
17. februar 2013 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Javascript + PHP i samlet kode

Hej eksperter.

Jeg står i den situation, at jeg har et stykke javascript-kode, men desværre har jeg lige nøjagtig 0 % erfaring med dette. Jeg kan cirka læse hvad der gør hvad, men det er så også det.

Jeg har følgende kode:

// JavaScript Document

var directionDisplay;
  var directionsService = new google.maps.DirectionsService();
  var map;

  function initialize(lat,lng) {
    directionsDisplay = new google.maps.DirectionsRenderer();
    //var location = new google.maps.LatLng(43.6525, -79.3816667);
    var location = new google.maps.LatLng(lat, lng);
    var myOptions = {
      zoom:7,
      mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP,
      center: location
    }
    map = new google.maps.Map(document.getElementById("map_canvas"), myOptions);
    directionsDisplay.setMap(map);
  }

  function calcRoute(from,to){
    var start = from;
    var end = to;
    var request = {
        origin:start,
        destination:end,
        travelMode: google.maps.DirectionsTravelMode.DRIVING,
    unitSystem: google.maps.DirectionsUnitSystem.METRIC
    };
    directionsService.route(request, function(response, status) {
      if (status == google.maps.DirectionsStatus.OK) {
        directionsDisplay.setDirections(response);

        distance = response.routes[0].legs[0].distance.text;
        time_taken = response.routes[0].legs[0].duration.text;

        //document.getElementById('distance').innerHTML = "The distance between "+response.routes[0].legs[0].start_address+" and "+response.routes[0].legs[0].end_address+" is "+dist;
        document.getElementById('distance').innerHTML = '<div class="distance-inner">'+ "The distance between <em>"+from+"</em> and <em>"+to+"</em>: <strong>"+distance+"</strong><br/>Time take to travel: <strong>"+time_taken+"</strong></div>";

        steps = "<ul>";
        var myRoute = response.routes[0].legs[0];
        for (var i = 0; i < myRoute.steps.length; i++) {
        steps += "<li>" + myRoute.steps[i].instructions + "</li>";
        }
        steps += "</ul>";
        document.getElementById('steps').innerHTML = '<div class="steps-inner"><h2>Driving directions to '+response.routes[0].legs[0].end_address+'</h2>'+steps+'</div>';
      }
      else{
        document.getElementById('distance').innerHTML = '<span class="gdc-error">Vi kunne ikke finde de angivne byer. Kontroller venligst at du har stavet byerne rigtigt.</span>';
      }
    });
  }

//window.onload=function(){initialize();}

Det jeg gerne vil ende op med, er et simpelt regnestykke, som enten er lavet i PHP (hvilket jeg helst vil have) eller i javascript.

Den skal tage "+distance+" og gange det med en variabel jeg så selv kan ændre, så den f.eks. ender ud med distance * 20 = facit.

Jeg har prøvet at smide et simpelt php-script ind som dette:

<?php

$first_number = 10;
$second_number = 20;
$sum_total = $second_number * $first_number;

print ($sum_total);

?>

Det kan jeg desværre ikke få til at virke. Nogen der kan hjælpe mig i den rigtige retning?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2013 - 21:55 #1
Foerst skal du nok erkende at JavaScript != Java.

:-)
Avatar billede detziaw Nybegynder
17. februar 2013 - 22:29 #2
Jeg vidste desværre ikke lige hvilken kategori den skulle under, da jeg ikke kunne finde Javascript :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2013 - 22:33 #3
Avatar billede detziaw Nybegynder
19. februar 2013 - 19:58 #4
svar