Avatar billede futurefreak Nybegynder
17. februar 2013 - 23:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP link med <br/> og <style> hvor der i 2. linie ikke ønskes et klikbar url.

Hej Experten.

Jeg har denne kodelinie:
[I]$sidebar[] = array('link' => 'dag_1.php', 'title' => 'Dag_1<br/>Ogs&aring; dag_2');[/I]

Hvordan får jeg "linket" med DAG_1 til at stå som et link/url og vha. <br/> så få teksten under linket til IKKE at fremstå som et link, men bare alm. tekst og med en givent style="font-size:9px"

Kan det lade sig gøre?

Hvis ikke det kan lade sig gøre på denne kodelinie er  mit oprettet spm. irrelevant. Andre løsninger og muligheder uden for denne kodelinie er ikke relevant :-)

På forhånd tak.
Avatar billede futurefreak Nybegynder
17. februar 2013 - 23:11 #1
Hov. [I][/I] er ikke med i kodelinien.
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2013 - 23:58 #2
<ole>

Forudsat, du ønsker at skrive andet element i array'et ud, kunne det se sådan ud:

$txt_parts = explode('<br/>', $sidebar[1]['title']);
echo '<a href="'.$sidebar[1]['link'].'">'.$txt_parts[0].'</a><div class="linktext">'.$txt_parts[1].'</div>';

- og så kan du selv lave en CSS-klasse med navnet linktext, så teksten under linket formateres, som du ønsker  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede futurefreak Nybegynder
18. februar 2013 - 23:18 #3
$sidebar[] = array('link' => 'dag_1.php', 'title' => 'Dag_1','subtitle' => 'Ogs&aring; dag_2');

Og i headeren skal der så være:
<span style="font-size: 9px"><?php echo $menu['subtitle']; ?></span>

Jeg har fået at vide det er et "hack" og ikke pænt gjort, men det virker :-)

Olebole >
Smider du et svar, da din løsning fik det tættere på målet :-)
\Mich.
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2013 - 23:44 #4
Det er langt pænere end mit. Din slutkommentar fik mig til at lave det andet forslag - som jeg selv finder lidt af en 'kodebæ' ... men jeg troede ikke, andet var muligt. Din egen løsning er langt pænere  *o)

Ellers tak, Mich. Jeg har ikke samlet point de sidste par år. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede futurefreak Nybegynder
19. februar 2013 - 17:33 #5
oki :-)
Men endnu engang tak for hjælpe :-)
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2013 - 17:35 #6
You're welcome  =)