Avatar billede jr40 Nybegynder
18. februar 2013 - 09:51 Der er 2 kommentarer

ping server status, uden compoent

Hej Alle sammen,

Er det muligt at pinge om en www.adresse. er online m. asp script uden brug af f.eks. aspping component eller lign, idet mit webhost nemlig ikke har dette installeret.

Har en .asp side hvor jeg gerne vil have listet flg.
navn.dk - Online (grønt skrift eller logo
OSV.OSV.

Er dette muligt, og er der evt. nogle som vil hjælpe med at lave oventående idet jeg ikke er en haj til det.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2013 - 04:26 #1
Kan du lave en:

Set http = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")

saa du kan proeve at hente det paagaeldende web sites?
Avatar billede jr40 Nybegynder
23. februar 2013 - 07:49 #2
arne_v:
Det ved jeg ikke, kender ikke lige den commando, så har ingen ide.