Avatar billede sirkejser Juniormester
18. februar 2013 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg "sælge" mit .dk domæne + design?

Hej,
Jeg sidder og har et rigtig godt domæne som jeg prøver og komme af med. Det er et gammelt 3 bogstavs .dk domæne med mening. Så efter mit hoved er det jo eller KAN være populært og derved kan mit design som jeg sælger hvor domænets rettighed følger med gerne blive økonomisk rentabelt.

Jeg ved godt at man ikke må sælge domæner men jeg må jo sælge mit design hvor jeg kan overdrage rettigheden til domænet sammentidig.

Men hvor kan jeg gøre dette - jeg kender amino.dk men er der ellers nogle "brokers" der er glade for .dk domæner?
SEDO kender jeg - men ved ikke om det er lovligt med danske domæner.

giv lyd
Avatar billede aliaz Nybegynder
19. februar 2013 - 19:47 #1
Forpligter køberen sig til at beholde dit design, så det i virkeligheden er det du forsøger at sælge? I så fald bliver det nok lidt svært, da en potentiel køber (næsten implicit givet) er på jagt udelukkende efter domænet.
Avatar billede sirkejser Juniormester
23. februar 2013 - 19:45 #2
Jeg er faktisk ude på og sælge mit domæne - men da danske regler siger jeg ikke kan "sælge" et .dk domæne - er det jo lidt som og sælge en OEM pakke.. så designet koster pengene hvor domænet følger med. Ellers er det ulovligt helt firkantet.

I hvert fald hvad jeg har hørt.
Avatar billede aliaz Nybegynder
24. februar 2013 - 10:35 #3
Nu er jeg ikke inde i reglerne, men man må vel godt sælge et domæne?

Det man IKKE må er at spekulere i det. Det vil f.eks. sige sælge eksisterende domæne til overpris eller bevidst opkøbe tilgængelige domæner, som andre med stor sandsynlighed efterspørger (og har "ret til"?). F.eks. op til en prinsefødsel i kongehuset købe prinschristian.dk, prinsvaldemar.dk osv. for at spinde guld på det, når det er det helt åbenlyse årsag.
Avatar billede sirkejser Juniormester
24. februar 2013 - 10:53 #4
ja - i sin tid købte jeg det fordi jeg var ret heldig og få fat i - og de 3 bogstavs domæner er jo ikke til at opdrive mere.. så jeg vil jo nok prøve og få en vis overpris i forhold til de 49 kr jeg betaler årligt hos dk-hostmaster
Avatar billede aliaz Nybegynder
24. februar 2013 - 15:14 #5
Det forstår jeg udmærket godt! "Sjældenheden" gør det jo også mere værd end de håndører det koster.

Men det mener jeg er en ærlig sag (ved ikke om en jurist er uenig dog). Du har (formentlig) ikke købt det for at irritere nogen og tage overpris, fordi de bare ikke kan undvære det.

Gør man det, mener jeg faktisk, at man kan blive tvunget til at opgive domænet, fordi det implicit er givet, at en side tilhører nogen bestemte. Eksempel: Hvis jeg fik fat i dsb.dk og ville afpresse dem, kunne jeg godt glemme det, fordi det er åbenlyst, at jeg handler i ond tro.
Avatar billede sirkejser Juniormester
24. februar 2013 - 15:40 #6
men igen, intet i ond mening med mit salg og køb.. men vil da prøve qxl.dk måske.. eller er det bare et dumt sted og teste salg ?