Avatar billede super_bedst Novice
20. februar 2013 - 07:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dato interval udtræk fra mysql database til excel

Hej Eksperter

Da jeg er ny i programering har jeg fået en lille udfordring.
Jeg har lavet en online formular til indtastning af materialer mv til brug for intern fakturering. dette kører fint.

udfordringen består nu i jeg gerne vil lave en formular der gerne skulle eksportere data til excel.

jeg forestiller mig noget med en formular med følgende felter:

fra dato (disse datoer fra kolonnen Dato i tabellen ARB)
til dato

en vælger der vælger om der også skal sorteres på projekt, (således det er muligt kun at hente data ud på et enkelt projekt.)
i så fald der skal det, skal dropdown blive aktiv og læse fra tabel "projekt"

herefter skal der været en "hent" knap der gør det muligt at få filen ned på pc.

Excel filen skal bestå af:
Række 1 kolonne overskrifter
Øvrige rækker de respektive rækker fra databasen(alle kolonner i de rækker hvor Dato og evt projekt matcher)

øvrige database forbindelser i projektet er lavet i mysqli

syntes jeg har søgt rundt omkring, men har ikke fundet noget brugbart, er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede woodydrn Nybegynder
20. februar 2013 - 23:55 #1
Er problemet at hente data ud fra databasen fra og til dato?

Hvis du har brugt datetime i Dato feltet, så kan du bruge "SELECT * FROM ARB WHERE Dato BETWEEN '2013-01-01 01:00:00' AND '2013-02-20 01:00:00' ORDER BY Dato ASC" etc...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2013 - 04:16 #2
Hvis du returnerer CSV med en passende MIME type, saa vil Excel fint spise det.
Avatar billede super_bedst Novice
12. juni 2013 - 19:44 #3
fandt en anden løsning, lukker