Avatar billede dnw Nybegynder
20. februar 2013 - 13:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Controller til Colorgrading ethernet kabel?

Hej,

Jeg har lige købt en Euphonix MC Color Control Surface til colorgrading på min PC. Man forbinder controlleren via ethernet kabel og jeg har kun én indgang på min PC?

Hvad gør jeg?

Skal jeg investere i en splitter eller hvad det nu hedder?
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2013 - 13:40 #1
Prøv via din router, hvis du har en sådan.

Ellers prøv at kigge efter et ethernet PCI-kort. De er ikke dyre.
Avatar billede dnw Nybegynder
20. februar 2013 - 14:50 #2
Jeg har ikke flere ledige PCI slots. Jeg har i forvejen et video output kort og et firewire 800 kort.
Jeg har set Mac brugere med sådan en lille hvid kasse med flere ethernet kabler i. Findes der noget lignende til PC?

Kabel til router kører igennem en meget stram sprække hvor der ikke er plads til en ledning til... :(
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2013 - 15:17 #3
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg kunne forestille mig, du vil få store problemer, hvis du kører to forskellige signaler til den samme RJ45-port. Det, du har set hos Mac-brugere, er det mon ikke snarere splittere, som er forbundne til forskellige indgange på computeren?

Kan du ikke hive dit normale netværkskabel ud, medens du kalibrerer? Medens det foregår, har du vel ikke brug for netforbindelse?  :-)
Avatar billede dnw Nybegynder
20. februar 2013 - 15:52 #4
Det vil i hvert fald KUN fungere som en midleridig løsning i så fald...
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2013 - 16:19 #5
Hvis du kigger så side 8 i manualen til din Euphonix, vil du se følgende tekst:

9 Plug the other end of the Ethernet crossover cable into an open Ethernet jack on your computer, router, or Ethernet switch.
• Note that connecting directly to the computer may require removing your Internet cable. If you have a computer with two
Ethernet ports, use Ethernet 1, rather than Ethernet 2.

http://connect.euphonix.com/documents/Artist_Color_User_Guide_v2_6.pdf

Så ja, det er måske kun en midlertidig løsning, men som du også kan læse i manualen, så er der tilsyneladende kun to varige løsninger:

1: En ekstra RJ45-port
2: Opkobling til en switch eller router.
Avatar billede dnw Nybegynder
18. marts 2013 - 16:03 #6
Tak milter. Skriv bare svar så får du points..
Avatar billede milter Ekspert
18. marts 2013 - 16:15 #7
Kommer her. Hvad blev løsningen?