Avatar billede MSR Juniormester
22. februar 2013 - 19:33 Der er 1 løsning

Fejl i select?

Hej
jeg har prøvet at lave en simpel tilmelding der først ser om man har skrevet et navn? hvis ja, er man tilmeldt før? hvis nej:
indsæt navn i DB og send en mail.
Det virkede indtil jeg kom til at pille i $navn. jeg kan sgu ikke finde fejlen og der er nok også en nemmere måde at lave det check på end "if ($number_of_rows > 0)" ?

på forhånd tak

Magnus

    <?php
            if (($_GET["mode"] == "insert") && (!empty($navn)))
    {
        $result = mysql_query("SELECT * FROM doodle_tilmeldinger WHERE doodle_id = '".$doodle_id."' && navn = '" $navn."'";) or die(mysql_error());
        while ($row = mysql_fetch_array($result))
        $number_of_rows = mysql_num_rows($result);
                    {
                    if ($number_of_rows > 0)
                        {
                        echo "<div style='background-color:#FF0000' width='80%'> (".$navn.") er allerede tilmeldt!</div>";
                        } else { $result2 = mysql_query("SELECT *, doodles.doodlenavn FROM doodle_tilmeldinger LEFT JOIN doodles on
                            doodle_tilmeldinger.doodle_id = doodles.id WHERE id = '".$doodle_id."'";) or die(mysql_error());
                            while ($row = mysql_fetch_array($result2))
                            {
                            $doodlenavn = $row['doodlenavn'];
                            $result = mysql_query("INSERT INTO doodle_tilmeldinger (navn, doodle_id, deltager) VALUES ('$navn', '$doodle_id', '$deltager')") OR DIE(mysql_error());
                            echo "<div style='background-color:#00CC00'> Du har nu tilmeldt (".$navn.") med status: ".$deltager."</div>";
                            $email = "xxxxxxxxxxxx.dk";
                            $header = "From: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx>";
                            $emne = "[Doodletilmelding] ".$doodlenavn;
                            $beskeden = $navn ." ".$deltager. " i ". $doodle_navn;
                            mail($email, $emne, $beskeden, $header);
                            };
    ?>
Avatar billede MSR Juniormester
24. februar 2013 - 20:30 #1
never mind.