Avatar billede greygold Nybegynder
23. februar 2013 - 20:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sløv Windows 8

Jeg har købt en ny laptop HP pavillon g6.med Windows 8.
Jeg har lagt ca 35 fortrukne sider ind på min startside på W8 -
når jeg aktiverer en af disse herfra kører maskine meeget langsomt og Norton har et par gange givet en besked om meget trafik på processoren.
hvis jeg derimod starter en side op ved at spørge på Google på skrivebordet kører maskinen fint og hurtigt.

hvad er galt ?

Mvh Erik
Avatar billede milter Ekspert
23. februar 2013 - 20:30 #1
Hvilken browser bruger du?

Det hænger sikkert sammen med din Norton. Søgning på nettet viser, at mange har samme problem, f.eks. her:

http://community.norton.com/t5/Norton-Toolbar-Norton-Identity/Could-not-load-Norton-confidential/td-p/775442

Var din Norton præinstalleret? Hvis ja, er det sikkert kun en 3-måneders gratis udgave, som du enten kan forsøge at få til at køre med en opdatering, eller du kan skrotte den og finde noget andet.

Prøv at deaktivere alle tilføjelsesprogrammer. Hvordan, det gøres, afhænger af browseren.
Avatar billede greygold Nybegynder
23. februar 2013 - 20:40 #2
Jeg har faktisk oplevet samme problem på min gamle pc - her var der installeret TDC F-secure -
jeg tror måske det har noget med Internet Explorer at gøre ?
Avatar billede greygold Nybegynder
23. februar 2013 - 20:43 #3
jeg bruger Google som søgemaskine !
Avatar billede milter Ekspert
23. februar 2013 - 21:59 #4
Avatar billede greygold Nybegynder
26. februar 2013 - 11:20 #5
Hej milter

jeg tror du har løst problemet, på et tidspunkt kommmer der en meddelelse på skærmen hvor jeg kan deaktivere tilføjelsesprogrammer -og jeg deaktivere Norton toolbar, som var meget aktiv , nu kører PC meget bedre. tak for rådet -  jeg vil gerne give 75 point for svaret - mvh Erik.
man kan undre sig over at et virusprogram i den grad kan spolere driften på en PC !!!
Avatar billede greygold Nybegynder
26. februar 2013 - 11:25 #6
Hej milter jeg har oprettet et svar til dig ligefør men skal måske skrive en kommentar til dig - se svar - jeg giver 75 point til dig
det kunne godt fra PC eksperten gøres mere klart og enkelt at give point .
Avatar billede milter Ekspert
26. februar 2013 - 12:59 #7
Hej greygold.

Godt, du fik løst det.

Ja, svarsystemet er forvirrende. Nu laver jeg et svar her. Det accepterer du så og afviser dit eget svar. På den måde flyttes pointene fra din konto til min.

Og 30 point er helt fint :-)