Avatar billede gimle007 Praktikant
25. februar 2013 - 09:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

formel med flere HVIS

Hvordan laver jeg en formel som kan først tjekke om et felt er tal eller bogstaver. Hvis det f.eks tal skal den returnere "Falsk" hvis det bogstav skal der kører en ny formel med 2 HVIS er i!

Jeg har lavet en formel med 2 hvis er i som virker. Men det er det første tjek om et felt er tal eller bogstav og på baggrund af den kører en ny formel!

Her er den formel som skal kører hvis værdien i et felt er et tal og ikke et bogstav.

=HVIS([@Leveringstidsafvigelse]<0;[@Leveringstidsafvigelse]+1;HVIS([@Leveringstidsafvigelse]>0;[@Leveringstidsafvigelse]-1))
Avatar billede somalpe Nybegynder
25. februar 2013 - 10:49 #1
=HVIS(ER.TAL(A1);HVIS([@Leveringstidsafvigelse]<0;[@Leveringstidsafvigelse]+1;HVIS([@Leveringstidsafvigelse]>0;[@Leveringstidsafvigelse]-1));"")
Avatar billede gimle007 Praktikant
25. februar 2013 - 11:13 #2
Hey og tak for dit svar.

Det er næste ok. Manger bare at hvis det første felt er noget andet end tal så skal den returnere "NogetTekst" i stedet for den lange formel!
Avatar billede gimle007 Praktikant
25. februar 2013 - 11:15 #3
Ahh sorry havde misset det sidste "" tomme flet :-)

Tak for hjælpen Smid et svar så får du point..
Avatar billede somalpe Nybegynder
25. februar 2013 - 11:15 #4
Svar :)