Avatar billede cubie Novice
26. februar 2013 - 08:39 Der er 5 kommentarer

jQuery fullscreen horisontal og vertical slider

Hej -

Jeg står og skal lave et egentlig forholdsvis simpelt website. Websitet skal vise en række produkter, hvor hvert produkt har varianter i form af farver.

Det særlige er, at opbygningen af websitet skal være således, at man ser produktet (billedet) i fullscreen. Altså højde og bredde på 100%. Man skal kunne scrolle ned, hvorefter man kommer til næste produkt som også er 100% højde og bredde.
- Vil man se varianter, så kan man 'slide' til venstre eller højre, og se forskellige farver på produktet.

Jeg har forsøgt at illustrere:
- Sort ramme er selve det som skærmen viser.
- Lodret er de forskellige produkter.
- Vandret er der varianter som er forskellige farver af bilen.

https://docs.google.com/file/d/0B-fcc4jOmLp1RlJDQlpBVENrelE/edit?usp=sharing

Denne superslide viser meget godt det vandrette element - altså at man slider mellem billeder (varianter af produktet):
http://nicinabox.github.com/superslides/#4

Det eneste denne slider mangler er, at man også kan scrolle ned og se endnu en række slides.

Giver det mening - jeg har søgt længe efter dette - men uden held : (
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2013 - 16:36 #1
<ole>

Det har jeg godt nok heller aldrig set. Jeg har faktisk lidt svært ved at forestille mig, andre skulle have de samme ønsker, så jeg er bange for, du må skrive slideren selv

/mvh
</bole>
Avatar billede cubie Novice
27. februar 2013 - 10:18 #2
Olebole > Tak for din kommentar. Det kan godt være, at det ikke er lavet. Jeg tænker bare, at det ikke kun være mig, som har haft det behov.
Jeg kan nok desværre ikke selv producere denne funktion...
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2013 - 13:32 #3
Sådan som du beskriver ønskerne, tror jeg som sagt ikke, der er andre, som ønsker det samme. Det lyder i hvertfald langt fra brugervenligt. Det kunne jo også være årsagen til, at hverken du eller jeg nogensinde har set omtalte løsning på nettet  =)
Avatar billede johansrk Nybegynder
10. juni 2013 - 23:50 #4
Lyt ikke til dem. Det giver god mening hvad du siger, og jeg kan sagtens se nogle fede ting man kunne gøre med sådan et website.

Jeg skal selv til at lave noget tilsvarende.

Tjek
https://github.com/ftlabs/ftscroller

http://www.idangero.us/sliders/swiper/index.php
Avatar billede cubie Novice
11. juni 2013 - 08:02 #5
Johansrk > Du kan sagtens få point for dit svar. Det kommer tættest på en løsning med github projektet.
- Jeg tror også, at det kunne være rigtig cool at gøre det således.