Avatar billede resten Nybegynder
26. februar 2013 - 08:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Indendørs "overvågnings" camara.

Hej alle

Jeg vil høre om der er nogen der kender til et godt overvågnings camara der skal bruges til at filme et billard bord ved en turnering hvorpå signalet skal sendes vider til et fjernsyn så folk kan følge med ?

Det skal være i en høj opløsning og i en god kvalitet da mange har det med at "brokke" sig hvis kvaliteten på billedet er for dårligt :)

Rækkeviden fra camaraet til fjernsynet er omkring 10 meter så helst trådløst og der er ingen krav til IP.

/resten
26. februar 2013 - 09:32 #1
Det behøver jo ikke at være PC/IP baseret ?
Eller skal det (også) optages i PC format til senere brug ?
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. februar 2013 - 10:42 #2
Jeg har selv et fra Swann.com, det fungerer fint da det er nogle år gammelt er kvaliteten nok ikke som du vil have den, (før HD TV)
Men de fås i dag med HD kvalitet. Det fungerer dog udmærket

Jeg fandt også ud af at jeg var nødt til at passe på med det trådløse, da kanalerne kan blokerer for hinanden, mine kameraer har dog valg mellem flere kanaler, men med tiden bliver det nok sværere, da flere og flere enheder bruger trådløs kommunikation.

Jeg vil klart anbefale en mulighed for kablet og trådløs og IP, så kan du derfra broadkcaste til eventuelle tv.

Men ellers tag i computercity og se (ikke min favorit bix men kig), jeg har dog handlet en del der gennem årene.
Computercity
http://secubi.dk/overvaagning/overvagningskamera.html

Swann
http://www.swann.com/region/uk/entry/uk
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. februar 2013 - 12:02 #3
Jeg tror nok jeg havde taget et almindeligt videokamera i stedet for et overvågningskamera og så bare taget en ledning fra kameraet til tv'et. Der tror jeg du får den bedste kvalitet i forhold til pengene. Videokameraer er faldet i pris efter alle smartphones er kommet på markedet.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. februar 2013 - 13:43 #4
#3
Du har nok ret, da de kameraer har en langt bedre opløsning.
Og de er også blevet billigere.
Avatar billede resten Nybegynder
26. februar 2013 - 17:32 #5
Karrise--> Der skal ikke optages noget til PC det eneste det skal er at køre over fjernsynet så folk kan se med.

Og jeg har ingen krav til at kunne følge med på computeren men det er ok hvis det kan.

Jeg så lige på dette her men om det er noget værd ved jeg ikke.

http://www.wupti.com/Produkter/Bolig-Fritid/Sikkerhed/C3383SC/C3383SC-Sony-Super-HAD-Videokamera.html
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. februar 2013 - 19:37 #6
Kig på min hjemmeside, der får du det billigere ;-)
Men det er ikke nok.
Avatar billede resten Nybegynder
27. februar 2013 - 07:52 #7
Michael hvis jeg skulle vælge et fra din hjemmeside hvilket ville du anbefale som ville være optimalt til det jeg skal bruge ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. februar 2013 - 09:36 #8
#7
Du har fået min anbefaling i #3
Avatar billede resten Nybegynder
27. februar 2013 - 09:58 #9
Tak men et videokamera bliver det ikke.
Men så vil jeg prøve at finde en løsning et andet sted og selvfølgelig skal jeg nok poste det jeg finder ud af.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. februar 2013 - 10:42 #10
Det er op til dig. Du spurgte om den optimale løsning og den fik du. Som du kan se, lever jeg af at sælge videoovervågning og jeg kunne sagtens sælge noget til dig, til og med til en billig penge, men du ville ikke blive tilfreds med det.

Du kan købe et aldeles udmærket videokamera til et par tusinde kroner, som ville stå klart og tydeligt på dit TV. For et par tusinde, får du ikke meget inden for videoovervågning.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. februar 2013 - 10:51 #11
Hvor bor du henne i landet? Bor du i KBH-området kan du komme forbi og kigge. Jeg har et showroom hvor du kan se hvordan videoovervågning ser ud på en skærm. Så er det op til dig om du vil købe eller følge mit råd fra tidligere. Jeg sælger ikke noget som du alligevel ikke vil blive tilfreds med.
Avatar billede resten Nybegynder
27. februar 2013 - 11:17 #12
Jeg bor i Gilleleje Michael så der er lidt langt til Kastrup men ellers tusind tak.
Men vi har et kamara i forvejen som er et Triax mener jeg som er fra den lokale tv forhandler men det er et trådløst hvorpå der er en masse forstyrelser på og andre gange kører det perfekt dog har jeg fundet ud af at hvis jeg slukker microovnen formindsker det forstyrelserne med 50 % men nu skal vi bare have et nyt.

Så det jeg søger er blot noget der kan filme ned på billardet i farve og sende det over på vores fladskærm uden det helt store dog i en ok kvalitet.

Så hvis du har noget i dit sortiment du mener jeg kan bruge så ville det jo være perfekt?
Jeg kan sener i eftermiddag skrive hvilket et vi har brugt de sidste par år hvis det er.
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2013 - 14:53 #13
Michael_stim kan du lægge et svar for så lukker jeg sp spørgsmålet.

Men inden da kan du så fortælle mig om alle video kamaraer kan sende direkte til fjernsynet hvis bare man tænder for det og sætter et HDMI kabel til ?

For så bruger jeg din løsning og får skaffet et video kamara.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. marts 2013 - 15:43 #14
Kan ikke sige om ALLE kan, men langt de fleste kan. Det er bare at snakke med din lokale tv-pusher.

Jeg samler ikke på point, ellers tak.
Avatar billede resten Nybegynder
07. marts 2013 - 16:51 #15
Så siger jeg tak for hjælpen Michael og så må jeg ellers anbefale http://www.destogroup.dk/ der hvor jeg kan ;)