Avatar billede SoronSR Nybegynder
26. februar 2013 - 12:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af harddisk

Hej Eksperter

Jeg har nu besluttet at opgradere min bærbar: http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-U35JC-RX040V-13.3-i3-GF310-2229905.html

Jeg ønsker en SSD harddisk i stedet, men nu har jeg det problem at jeg ikke ved specielt meget om det.

Først og fremmest, er min bærbar kompatible med en SSD harddisk?
Og hvis den er hvad for en vil i foreslå mig at købe?

Mvh. Søren
Avatar billede SoronSR Nybegynder
26. februar 2013 - 13:23 #1
Prismæssigt tænker jeg maks 1000kr. :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. februar 2013 - 15:55 #2
Du skriver ikke noget om størrelsen, for 1000 kr kan du få den hurtigste 120 GB som findes til alm. brug.
Samsung 840 PRO 120 GB
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-pro-series-mz-7pd128-128-gb-id-7033161.aspx

Du kan næsten opnå Samsung 840 (ikke pro) 250 GB.
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-pro-series-mz-7pd128-128-gb-id-7033161.aspx

Her er en lille oversigt over gennemsnits hastigheden (tophastighed er noget højere) de forskellige SSD kan yde.
http://media.bestofmicro.com/X/N/366683/original/sbv1_busyrate.png

Min anbefaling til dig er Samsung 840 (ikke pro) 250 GB.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. februar 2013 - 15:59 #3
Jeg glemte at sige, din bærbar kan tage både harddisk og SSD i størrelsen 2.5 tomme (3.5 tomme er forbeholdt stationære).

Dem jeg linker til er naturligvis 2.5"
Avatar billede SoronSR Nybegynder
26. februar 2013 - 16:56 #4
Grunden til at jeg ikke har skrevet noget angående størrelse, er at jeg er lidt usikker på dette område. Vil man bruge ligeså mange GB på SSD som jeg gør lige pt på min HDD?

De ser fine ud dem du har fundet? Hvad er forskellen på om det er en "pro" eller ikke er en "pro"?
Og er du sikker på de er kompatible med min bærbar? :)
Avatar billede SoronSR Nybegynder
26. februar 2013 - 19:31 #5
Nå, har fundet ud af at min cpu kun understøtter SATA-150/SATA 1.0. Hvad får det af betydning? :)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2013 - 02:51 #6
ikke noget, diskene er kompatible.

en stor ssd, 1-2-3 tb koster 6-10000 kr, du kan kun få 128 gb for 1000 kr.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 06:58 #7
Man bruger samme mængde GB uanset om det er SSD eller HDD.

Har pcen plads til to diske, så bruger man gerne en lille SSD (op til 256 GB)som C-drev og en HDD på TB størrelse som lager-drev.

Da du har 2 spørgsmål der er ret ens, så vælger jeg at lægge et svar.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 07:09 #8
Forskellen på alm. udgave og 840 PRO er hastighed samt pris.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. februar 2013 - 14:31 #9
Det var SoronSR der skulle lægge et svar for at lukke der må max uddeles 200 point for samme spørgsmål.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 18:42 #10
#9
Det kom jo an på hvilken af trådene han ønskede at lukke (begge?), jeg gav ham blot frit valg om han ville lukke den ene eller anden med mulige point til mig. ;-)

Jeg er ret sikker på han har styr på den side af sagen nu.
Det er jo ikke sværrer end at jeg afstår fra point i denne tråd (når han lukkede den anden med point til mig).

Jeg har intet problem med forsat at hjælpe her i tråden selvom der ikke er mulige point (såfremt der skulle være flere spørgsmål til emnet).

Her har du et eksempel hvor "spørger" selv tog point for lææænge siden, men jeg har da så sent som i dag besvaret.
http://www.eksperten.dk/spm/977142
Avatar billede SoronSR Nybegynder
03. marts 2013 - 20:01 #11
lukkes