Avatar billede Steen Seniormester
27. februar 2013 - 08:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

åbne nyt ark særskilt

Hver gang jeg åbner en ny *.xlsx fil bliver projektet åben så alle ark ligger "Ovenpå hinanden".  Hvordan sætter jeg Excel op så alt der bliver åbnet bliver åbnet, så jeg kan have det på hver sin skærm ?
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2013 - 09:16 #1
I stedet for at dobbeltklikke på filen - så aktiver Excel og anvend åbn - så vil hver fil blive vist i "eget" vindue.
Avatar billede m_claus Nybegynder
27. februar 2013 - 09:42 #2
Jeg går udfra det er excel 2007 eller 2010 (du siger jo .xlsx) , og den eneste måde du kan gøre dette er;

1. Åbn det første regneark.
2. Åbn Excel (ved at start Excel ikonet)
3. Fra det "nye" Excel vælg file -> open og browse dig frem til dit andet regneark.

også har du Excel i 2 windows som du kan trække til hver sin skærm.
Avatar billede somalpe Nybegynder
27. februar 2013 - 10:46 #3
Lav et link til Excel.exe i mappen c:\users\[kontonavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

Når du så skal åbne en excel fil, så skal du højreklikke på filen og vælge "Send to" -> og så vælge Excel.

På den her måde vil Excel åbne filen i en ny Excel session
Avatar billede Steen Seniormester
27. februar 2013 - 12:31 #4
Excel 2010

Jeg må ha' forklaret mig forkert, for alle løsningsforslag er ikke det jeg ønsker.

Prøv og se disse billeder:

En skærm der kræver at jeg går ned i bundlinien for at skifte mellem de åbne ark.
http://gupl.dk/692570/

2 skærme hvor hver sin *xlsx fil åbnes på hver sin skærm
http://gupl.dk/692570/
Avatar billede m_claus Nybegynder
01. marts 2013 - 09:08 #5
PS billederne er ens.

Iøvrigt, start EXCEL 2 gange og du kan flytte den ene excel til den anden skærm, og indefra disse 2 excel kan du åbne dine filer, og du har så dine regneark på 2 skærme. (det er den eneste mulighed)
Avatar billede Steen Seniormester
01. marts 2013 - 10:42 #6
Her er nogle nye billeder der viser mit ønske

http://gupl.dk/692676/

http://gupl.dk/692677/
Avatar billede m_claus Nybegynder
01. marts 2013 - 11:44 #7
hvad skal jeg sige, start EXCEl 2 gange (ikke dine .xlsx filer) men Microsoft Excel fra start menu'en - så har du 2 sessioner af excel kørende og dem kan du flytte til hver sin skærm ved at trække den ene over på den anden skærm. Indefra disse Excel sessioner kan du åbne hver af dine .xlsx filer.

Det er den eneste måde du kan i excel 2010 få dem på hver deres skærm.
Avatar billede panebb Novice
01. marts 2013 - 16:58 #8
En lille finte
Når du dobb.klikker på din excel-fil åbner den i samme vindue. Gør dette. luk derefter filen igen. åbn Excel i nyt vindue, som beskrevet ovenfor. klik derefter på office-ikonet i det nye vindue, der ligger det ark du lige har åbnet og lukket.

så er du fri for at åbne excel og lede efter din fil. og det er en nem genvej, når du glemte at åbne et nyt excel-vindue først.