Avatar billede xjln Juniormester
27. februar 2013 - 10:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flette og printe til pdf fra excel

Skal flette, udskrive og maile nogle deltager beviser med nogle data placeret i excel.

I kolonne A står Firmanavn og i kolonne B står deltagerens navn.
Har så et Word ark som det flettes ind i.

Kan man få Excel til at flette ind i det omtalte word ark med de antal sider/deltagere der måtte være til de enkelte firmaer, stoppe når der kommes til et nyt firmanavn i kolonne A, Printe det med CutePDF Writer og gemme filen som firmanavn i en mappe f.eks. på skrivebordet - og så fortsætte med det næste firmanavn i kolonnen?

JLN
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2013 - 11:15 #1
Det er Word der indeholder "fletteværktøjet" - Excel er datakilden.

Hvor mange firmaer er der tale om?

Hvilken Office-version anvender du? - nyere giver jo også mulighed for at gemme som pdf.
Avatar billede xjln Juniormester
27. februar 2013 - 13:46 #2
Ca 70 firmaer med hver mellem 1 og 4 deltagere.

Office pakke 2010.

Tænkte på om det måske var nemmere til at lave det hele i Excel, den tekst der skal stå på printet kunne sagtens laves i excel.
Så kunne der bare være en celle til firmanavn og en til personnavn.
Ville det være nemmere?

Jln
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2013 - 14:00 #3
Ok

Selve beviset er vel designet i Word?

Via brevfletning skaber du en side pr. deltager - d.v.s. op til ca. 250 sider.

Det du så vil, at at dannne en pdf-fil pr. firma?
Avatar billede xjln Juniormester
27. februar 2013 - 15:06 #4
Jep korrekt.
Men vi har lige talt om at designet sagtens kunne laves i excel hvilket måske er nemmere.

Men ellers korrekt en fil pr. Firma med mellem 1 og 4 sider/medarbejdere.

Jln
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2013 - 15:47 #5
Problemet med at opdele medarbejderne pr. firma vil nok ikke blive nemmere - uden yderligere "teknik" - her tænker jeg på VBA (makrosproget) - så kan alt næsten lade sig gøre..
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2013 - 15:48 #6
Et spørgsmål: Er det ikke meningen at hver medarbejder får sit eget bevis?
Avatar billede xjln Juniormester
28. februar 2013 - 12:05 #7
Jamen vBA er ingen hindring, er bare ikkeså skrap til det - længere!

Har du et forslag?
Avatar billede supertekst Ekspert
28. februar 2013 - 12:24 #8
Ok - hvad med mit spørgsmål?

Vedr. forslag - kniber med tiden p.t. på grund af kundeopgaver..
Avatar billede xjln Juniormester
28. februar 2013 - 16:29 #9
Ja det er meningen, men det kunne være 'en fil pr firma indeholdende flere sider/medarbejdere.
Avatar billede xjln Juniormester
29. marts 2013 - 10:19 #10
Fandt en anden måde at lave deltagerbeviserne på.
Avatar billede supertekst Ekspert
29. marts 2013 - 10:29 #11
ok..