Avatar billede Djinn_DK Juniormester
01. marts 2013 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pause + tekstboks i excel

Hej,

jeg vil gerne lave en makro hvor jeg har mulighed for at indsætte en pause så brugeren kan udpege det der skal kopieres fra et ark til et andet.

Excel arket som jeg bruger er delt så andre også kan foretage ændringer i regnearket samtidig.

Er det muligt at lave en aktionknap om i vil der styrer hele forløbet fra start til slut???

jeg har tænkt på følgende rækkefølge:

1. Indsæt rækker. Evt. makroen selv spørger hvor mange der skal indsættes efter man har udpeget hvor rækken hvor der skal indsættes nye.

2. Kopier indhold fra det andet excel ark

Der skal være en knap som brugeren skal trykke på før de kan komme videre.

Håber det gir mening.
Avatar billede japping Nybegynder
01. marts 2013 - 16:05 #1
Du bliver nød til at forklare lidt mere detaljeret hvilken funktionalitet du gerne vil have. Jeg undrer mig over at flere skal kunne redigere i arket samtidigt. Jeg mener ikke det er muliget at flere brugere har samme fil/ark åbent samtidigt.

Ud fra det du skriver kan arket f.eks. være låst til brugeren har trykket på en knap og indtastet diverse værdier. Derefter kan makroen så låse arket helt eller delvist op.

Men beskriv den funktionalitet du gerne vil have - step by step.
Avatar billede Djinn_DK Juniormester
03. marts 2013 - 00:21 #2
Hej Japping,

jeg bruger excel arket til produktionsplanlægning, der er flere brugere som indtaster dataer i arket for at færdig melde ordre m.m.

Det jeg vil er at når jeg eksporter et ordre fra C5 til excel så vil jeg kopiere disse celler fra det ene regneark over i planlægnings arket. For at kunne gøre dette vil jeg gerne have makroen til at gøre følgende:

1. Åbne det regneark som C5 laver. Evt. få brugeren til at finde/udpege filen, men makroen skal åbne et bestem sted på serveren, hvis det er muligt.

2. Indsætte x antal linier afhængig af hvor meget linier der er fra C5. Dette vil være et bruger input.

3. Kopiere de linier som C5 laver fra det andet regneark og indsætte det i planlægnings arket. Dette vil være noget brugeren skal udføre.

Jeg forestiller mig at der vil være en knap som bruger skal trykke på for at komme videre igennem hele processen.
Avatar billede Djinn_DK Juniormester
11. marts 2013 - 15:57 #3
lukket