Avatar billede Fuscus Nybegynder
02. marts 2013 - 15:35 Der er 8 kommentarer

Installation af win 8 fejler.....

Hej

Jeg har nogle rigtige vanskelige problemer med installation af win 8 på mit nuværende xp. Installationen kræver at min user-mappe under C-drevet ændres til andet navn, hvilket ikke lader sig gøre, - heller ikke som admin. Jeg har købt win 8 online, hvilket herefter skal køre igennem opgraderingssassistenten fra Microsoft. Kan det virkelig være rigtig at jeg ikke kan få det ned som et iso-image og dermed køre det via usb?

Jeg er helt lås fast, og jeg kan heller ikke køre noget reboot nemlig. Nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. marts 2013 - 16:11 #1
Hej.

  Du kan godt få media til den - men det koster jo så lidt.

De bedste hilsner
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2013 - 16:17 #2
har du prøvet at oprette en mappe, og så flytte din user dertil?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2013 - 16:27 #3
Da jeg købte win8 pro kunne man godt downloade en Iso. Man kan også købe 2 DVDér de koster -kostede? 119kr. for både 32bit og 64bit.
Det hedder en opgradering, men den bedste måde at få win8 på, er at installere med "Gem intet" D.vs. gem dine vigtige data fra XP på andet medie og så lad win8 install. "rydde bordet" At opgradere oven på XP kan ende med problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2013 - 16:57 #4
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2013 - 17:26 #5
Jep fint link, men husk, hvis man installerer direkte fra Iso, altså uden om XP, så er det ikke længere en update, men en ny-install. og så passer nøglen ikke længere. Du skal nok under alle omstændigheder forberede dig på problemer med aktivering. Jeg måtte, hos Microsoft, igennem en større procedure før det lykkedes.
Avatar billede Fuscus Nybegynder
03. marts 2013 - 10:39 #6
Tak for forslagene, men lige nu er det det satans bøvl med min user-mappe, som låser mig fuldstændig fast. Jeg kan ikke få lov til at hente Win ned før det er ordnet nemlig....
Avatar billede Fuscus Nybegynder
05. marts 2013 - 16:37 #7
Problem løst. Kørte en legal win 7 version og derefter opgraderede. Se her: http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2013 - 21:54 #8
Det generer ikke mig, men legal?