Avatar billede JakobS Praktikant
02. marts 2013 - 17:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

RJ11 til USB

Er der nogen der har et godt bud på et sted der forhandler et kabel eller en converter mellem RJ11 og USB, og kan sende det til hele landet?

Takker!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2013 - 17:33 #1
Det kommer vel meget an på, hvilken "RJ11" du mener.

RJ11 er blot en stik-standard, hvor man kan køre analoge såvel som digitale signaler.
Snakker vi seriel kommunikation, findes der også flere forskellige protokoller og standarder den kan køre.

Når det er belyst, vil du kunne søge efter en adapter. Men jeg vil næsten garantere at det ikke findes, uden at være specialfremstillet...

Hvad skal du konvertere fra?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. marts 2013 - 17:37 #2
Du ved godt rj11 er telefon kabel og ikke lan kabel?
Avatar billede JakobS Praktikant
02. marts 2013 - 17:48 #3
Jeg har set et eksempel på et kabel til mit instrument, som består af et RJ11 til seriel kabel, og seriel til USB kabel. Jeg er bare ikke klar over hvor jeg får fat i de dele, eller om der mon ikke er en nemmere løsning (i.e. direkte fra RJ11 til USB).

Jeg er godt klar over at det ikke er et lan-kabel men derimod et telefonstik. Vedkommende der har lavet det instrument jeg skal bruge det til har bestemt ikke tænkt på brugervenlighed :(
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2013 - 18:23 #4
hvorfor skal det være hemmeligt? det er jo næppe en blokfløjte?
Skriv instrumentnavn/model, så folk, der kender dette instrument, og har en løsning kan komme på banen.
Avatar billede JakobS Praktikant
02. marts 2013 - 21:35 #5
Der er skam ikke noget der forsøges hemmeliggjort :)
Der er tale om en mekanisk trefod til astronomi:
http://www.meade.com/starterscopes/ds_series.html
Dog med en #497 Autostar controller:
http://www.meade.com/catalog/autostar/497_autostar.html
Denne forbindes med RJ11 til Seriel kabel til computer. Jeg har dog ikke Seriel stik på min bærbar, så jeg har desuden brug for en Seriel til USB forbindelse.
Producenten "Meade" sælger faktisk dette udstyr, men sender ikke til udlandet (og da slet ikke til Grønland hvor jeg opholder mig for tiden) så jeg tænkte om der ikke var en dansk leverandør der kunne brygge noget lignende frem, men jeg har ikke haft held med at finde nogen. Derfor mit spørgsmål :)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2013 - 11:28 #6
i bunden på siden kan du finde importører i forskellige lande (ingen i danmark). Canada er jo ikke så langt fra dig - så prøv den vej at finde forhandlere, der sender varer ud.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
03. marts 2013 - 14:42 #7
sorry for lidt spam -(

Claes57  det er dig jeg venter på
http://www.eksperten.dk/spm/977406
Avatar billede JakobS Praktikant
03. marts 2013 - 20:41 #8
Claes, tak for rådet. Jeg vil forsøge at kontakte den tyske importør. Lav et "svar" og så får du point :)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2013 - 20:51 #9
bare luk selv - håber, du finder én, der vil sende til Grønland.
Avatar billede JakobS Praktikant
27. oktober 2013 - 01:31 #10
hermed lukket