Avatar billede Ulrik63 Nybegynder
02. marts 2013 - 17:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

BIOS

Hvis en af dine "venner" har lavet et password i din BIOS således at man ikke kan komme i kontakt med BIOS er computeren færdig ? og er det muligt at slette BIOS ? i så fald hvordan kan man få eller kopier en anden BIOS

tak skal i have

Ulrik
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2013 - 17:25 #1
de fleste maskiner har en lille jumper/switch på bundkortet, så bios nulstilles. Hvis ikke, så kan man tage bundkort-batteriet ud - vente en 10-15 minutter, og sætte det i igen. Så er bios også nulstillet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. marts 2013 - 17:27 #2
Hej.

  Prøv i første omgang om du kan få lov til at cleare CMOS, det kan måske løse dit problem. Flashe en anden BIOS er som regel ikke let, da chippen oftest er loddet fast på boardet.

De bedste hilsner
Avatar billede Ulrik63 Nybegynder
02. marts 2013 - 18:00 #3
Tak kkal du have, men hvad gør jeg når det er en laptop? jeg kan ikke finde det omtalte batteri?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2013 - 18:10 #4
"Hvis en af dine "venner" har lavet et password i din BIOS" Det lyder sgu da mærkeligt. Har du mærkelige venner? Eller er det slet ikke din computer?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2013 - 18:19 #5
hvis du kender modellen, så kan du på nettet finde manualen, og deri er bla ofte beskrevet, hvordan man nulstiller bios.
Nu holder du model hemmeligt, så find selv ud af det...
Avatar billede Ulrik63 Nybegynder
02. marts 2013 - 18:27 #6
Det er en lenovo men tak skal du have

Ulrik
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2013 - 19:45 #7
ikke for at være krakilsk - men lenovo er et mærke, og de har lavet et utal af maskiner. Hvis du vil have hjælp skal du komme med lidt mere - fx "THINKPAD T430u"
Avatar billede stefan1982 Nybegynder
03. marts 2013 - 06:07 #8
har en bærbar der skulle laves og der var batteriet en cm fra touch pad det var godt nok en fujitsu siemens virkeligt et bøvl at koble batteriet fra :-/ de kan sidde de mest dumme steder men jeg fandt efter lang søgen en manual på google så der kan du også prøve :-) Held og lykke med den